دبیر انجمن اسلامی دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران خواستار شد

ضرورت شفاف‌سازی در خصوص "طرح توسعه دانشگاه تهران"

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با اشاره به ضرورت شفاف‌سازی در خصوص طرح " توسعه دانشگاه تهران"،‌ گفت: ما اعتقاد داریم توسعه این دانشگاه کمکی به علم و هویت دانشگاه نخواهد کرد، لذا خواستار شفاف سازی در خصوص جزییات و اهداف اجرای این طرح هستیم.

مهرداد پولادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به تلاش دو ساله تشکل‌ها و انجمن‌های علمی تخصصی در تدوین طرح توسعه دانشگاه تهران، اظهار کرد: ما همواره از مشی گفت و گو و ارائه راهکار دفاع کرده‌ایم ولی در نهایت مسئولان به میکروفون‌ها اقتدا کرده‌اند و اجازه صحبت به کسی را نمی دهند. به‌گونه‌ای که تشکل‌های دانشجویی اخیرا در خصوص این طرح به جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران دعوت شدند و ما در این جلسه سعی داشتیم به بیان موانع علمی و سیاسی طرح توسعه دانشگاه بپردازیم که متاسفانه فرصت بیان دیدگاه و نظر بوجود نیامد و مسئولان به بیان نظرات خود در این رابطه پرداختند.

وی در ادامه با اشاره به شعار شفاف سازی در سطوح مختلف کشور، بیان کرد: متاسفانه شفافیت به کالای نایاب این روزها تبدیل شده و هر کسی و هر گروهی خود را عامل شفافیت میداند اما وقتی قرار است خودشان معلول شفافیت قرار بگیرند از راهی برای فرار از آن استفاده می‌کند.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران ادامه داد: ما به عنوان تشکلی که همواره از حق مستضعفین دفاع کرده امروز هم به میدان آمدیم تا نگذاریم با انحصار خرید خانه‌های مردم محله‌های اطراف دانشگاه و به نام توسعه آن، دستخوش ظلم به آنها شود چون اعتقاد داریم توسعه دانشگاه تهران که مسئولین از آن صحبت می کنند کمکی به علم و هویت دانشگاه نمی‌کند و قطعا بعد از اجرای آن نباید از دیدن شعار " همیشه حق با مشتری است" تعجب کنیم.

این فعال دانشجویی افزود: ما خواستار شفاف سازی جزئیات طرح توسعه دانشگاه تهران هستیم. در همین رابطه با وجود اینکه از وزیر راه و شهرسازی هم درخواست کرده بودیم که ادامه روند تصمیم گیری در این خصوص را به شورای عالی شهرسازی واگذار کنند اما هنوز اتفاقی نیفتاده و ​ما خواهان ارائه توضیحات کامل در خصوص جزییات اجرای طرح نظیر منابع مالی، اهداف آن هستیم.

پولادی در پایان با اشاره به اینکه ما دانشجویان مخالف گسترش دانشگاه و تعمیق دانش نیستیم، بیان کرد: طرح توسعه دانشگاه تهران در قدم اول با هویت زدایی از دانشگاه تهران و در ادامه سیاست های تعطیلی تابستانی دانشگاه، عدم اسکان دانشجویان کارشناسی در کوی و کاهش رفت و آمد از سر در دانشگاه تهران در دستور کار قرار گرفت و این موارد سبب شد که محیط دانشگاه و اطراف آن را با شرکت‌ها،‌ بنگاه‌ها و تولیدی‌ها از هویت آرمان‌خواهی و دانش احاطه شود و در قدم‌های بعدی دانشگاه که به بیان امام خمینی(ره) مبدا همه تحولات است در حصاری از شرکت ها و بنگاه‌ها قرار گیرد و رفته رفته به سیاست زدگی دانشگاه دامن زده شود. بنابراین انجمن اسلامی دانشگاه تهران تا آخرین مرحله از شفاف سازی این طرح ایستادگی خواهد کرد و از تمام ابزار خود برای رسیدن به این هدف استفاده می کند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 97070905293
  • خبرنگار : 71567