فرهنگ‌سازی، مهم‌ترین عامل در گرایش مادران به زایمان طبیعی

​مسئول بلوک زایمان بیمارستان بوعلی‌سینای خرم‌دره گفت: فرهنگ‌سازی مهم‌ترین عامل در افزایش علاقه‌مندی به زایمان طبیعی است.

معصومه قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه جشنواره بیمارستانی ترویج زایمان طبیعی با حضور مادران باردار، کارشناسان برنامه مادران و مسئولان بیمارستانی و شبکه بهداشت شهرستان در بیمارستان بوعلی‌سینا خرم‌دره برگزار شد، اظهار کرد: طی این جشنواره کلاس آموزش مادران باردار توسط بیمارستان و مرکز بهداشت شهرستان برگزار شد. 

وی اظهار کرد: بازدید از بلوک زایمان مرکز، پخش فیلم آموزشی زایمان بی‌درد و مزایای زایمان طبیعی نسبت به سزارین، عملکرد بلوک زایمان و ارائه پمفلت و کتابچه‌های آموزشی، از دیگر برنامه‌های این دوره از جشنواره بود. 

قنبری با اشاره به مزایای بی‌شمار زایمان طبیعی نسبت به سزارین، عنوان کرد: از مهم‌ترین مزایای زایمان طبیعی نسبت به سزارین می‌توان به کمتر بودن دوران نقاهت زایمان طبیعی اشاره کرد. 

وی با بیان اینکه در این نوع زایمان مادر سریع به شرایط قبل از بارداری باز می‌گردد و زودتر سر پا می‌شود، افزود: در سزارین مادر به علت درد محل جراحی مادر دیرتر بهبود می‌یابد و بدون استفاده از مسکن نمی‌تواند کارهای شخصی خود را انجام دهد. 

قنبری با تاکید بر اینکه ارتباط مادر و نوزاد در زایمان طبیعی سریع‌تر اتفاق می‌افتد، ادامه داد: در سزارین مادر حجم خون بیشتری را نسبت به زایمان طبیعی از دست می‌دهد. 

این مسئول با اشاره این نکته که در زایمان طبیعی شیردهی به نوزاد موفق‌تر انجام می‌شود، اضافه کرد: در این نوع زایمان همچنین مادر احساس قدرتمند بودن می‌کند. 

وی با بیان اینکه احتمال مرگ و میر مادران در زایمان سزارین هفت برابر زایمان طبیعی است، ادامه داد: خطرناک‌ترین عارضه جانبی جراحی سزارین برای نوزاد نارس است. 

انتهای پیام
  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 97070200943
  • خبرنگار :

برچسب‌ها