درگذشت آیت‌الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی

آیت‌الله اشرفی شاهرودی کرسی‌دار یکی از دروس 12گانه خارج فقه درکشور بود

آیت‌الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی از عالمان برجسته شاهرودی و از اساتید درس خارج فقه سحرگاه امروز دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت‌الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی در 85 سالگی و در اثر عارضه قلبی درگذشته است.

وی عضو شورای عالی حوزه علمیه استان سمنان و مدیریت دو حوزه علمیه خواهران و برادران شاهرود و همچنین مدیریت مدرسه ولی‌عصر(عج)را عهده‌دار بود.

رئیس حوزه‌های علمیه استان سمنان: آیت‌الله اشرفی شاهرودی کرسی‌دار یکی از دروس 12گانه خارج فقه در کشور بود

رئیس حوزه‌های علمیه استان سمنان گفت: ایشان یکی از 12 عالمی در سراسر کشور بود که کلاس‌های درس خارج فقه و اصول ایشان تایید شده بود.

حجت‌الاسلام سیدعلی مهدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن تسلیت درگذشت این عالم ربانی اظهار کرد: فقدان ایشان ضایعه‌ای بزرگ برای استان سمنان و ثلمه‌ای برای حوزه‌های علمیه و اهل علم است.

وی با بیان این‌که آیت‌الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی یکی از 12 عالم برجسته‌ای بود که در سطح تمام استان‌های کشور دروس خارج ایشان به تایید رسیده بود، افزود: همین امر سبب شد که ما به برکت وجود ایشان بتوانیم حوزه سطح چهار را در سطح استان در شاهرود داشته باشیم.

رئیس حوزه‌های علمیه استان سمنان با بیان این‌که شخصیتی از نظر علمی همپایه ایشان در سطح استان نداریم، تصریح کرد: ایشان مدیریت دو حوزه علمیه خواهران و برادران را در شاهرود عهده‌دار بود.

وی با بیان این‌که آیت‌الله اشرفی شاهرودی عضو شورای حوزه‌های علمیه استان بود گفت: ایشان هم‌چنین مسوولیت مدرسه حضرت ولی‌عصر (عج) را نیز عهده‌دار بود.

مهدی‌نژاد با اشاره به رحلت این عالم وارسته شاهرودی گفت: ایشان دیشب نماز مغرب و عشا را در مسجد خواندند و به منزل تشریف بردند و صبح امروز نزدیک نماز صبح دارفانی را وداع گفتند.

رئیس حوزه‌های علمیه استان سمنان با بیان این‌که هنوز خانواده ایشان برنامه تشییع و خاکسپاری را اعلام نکرده افزود: بعد از اعلام این برنامه مدیریت حوزه‌های علمیه استان حتما برنامه‌ها و آیین‌های گرامیداشتی در این ارتباط خواهد داشت.

با صدور اطلاعیه‌ای؛ جهاددانشگاهی استان سمنان رحلت آیت الله اشرفی شاهرودی را تسلیت گفت

جهاددانشگاهی استان سمنان با صدور اطلاعیه‌ای رحلت آیت الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، متن اطلاعیه جهاددانشگاهی استان به این شرح است:

ارتحال جانسوز عالم ربانی و مدرس حوزه‌های علمیه حضرت آیت الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی(رحمت الله علیه)که بی شک عمر با برکت خود را در راه خدمت به دین مبین اسلام و مردم شریف و ولایتمدار  استان سمنان گذراند،  موجب تأسف و تألم همه آشنایان و محبان این عالم ربانی شد.

استان سمنان مهد عالمان بزرگ دینی است و مردم دینمدار و ولایتمدار این خطه عالم پرور  و عالم دوست، زحمات، مجاهدت‌ها و خدمات ارزنده و اثرگذار عالمانی جلیل القدر مانند حضرت آیت الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی (ره) را فراموش نخواهند کرد.

این عالم مجاهد  که از شاگردان حضرت امام خمینی(ره)  بودند و  نزد  آیات عظام بزرگی همچون آیت‌الله‌العظمی خویی، آیت‌الله‌العظمی میلانی، آیت‌الله آقا شیخ حسین حلی، آیت‌الله‌العظمی سید محمود شاهرودی و...به تلمذ پرداخت، در جریان انقلاب نیز سابقه مبارزاتی زیادی داشته و دارای اجازه اجتهاد از علمای برجسته‌ای همچون آیت‌الله‌العظمی سیستانی، آیت‌الله‌العظمی سید حسن موسوی بجنوردی و آیت‌الله‌العظمی سید عبدالعلی سبزواری و... بود ند

ارتحال ملکوتی این عالم جلیل القدر در دومین روز از ماه محرم نشان از ارادت خالصانه و دلدادگی ایشان به اهل بیت(ع) و خصوصاً حضرت سید الشهدا(ع) دارد، این فقدان جانگذار را به  محضر حضرت ولی عصر(عج)، جانشین برحق ایشان مقام معظم رهبری، مراجع عظام، علما ، فضلا و روحانیون، بیت معظم  و مردم مصیبت دیده  استان سمنان تسلیت عرض نموده و با صلوات به روح پرفتوح  این عالم جلیل القدر ، برای بازماندگان صبر و اجر طلب می‌کنیم.

انتهای پیام
  • چهارشنبه/ ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 97062110557
  • خبرنگار :