حمید شانس در گفتوگو با ایسنا درباره سبک زندهیادمحسن وزیریمقدم در هنرهای تجسمی، اظهار کرد: از وقتی نوجوان بودم به نقاشی علاقهمند بودم و درباره ایشان میشنیدم. آقای وزیری مقدم در عرصه هنرهای تجسمی بسیار تاثیرگذار بودند؛ بخشی از این تاثیرگذاری به واسطه کار ایشان، بخشی به واسطه تدریس و بخشی هم به واسطه کارهای پژوهشی ایشان بود.
او ادامه داد: حدود سه یا چهار نسل از هنرمندان تجسمی به صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت تاثیر آثار و رفتار ایشان قرار گرفته بودند. زندهیاد وزیری مقدم وقتی در رم حضور داشتند، در مجموعهای با شن و ماسه آثار تجسمی خلق میکردند که به نوعی زورآزمایی با طبیعت و ارتباط مستقیم با مواد طبیعی بود؛ ارتباطی عاشقانه که در زمان خودش کار بهروزی به حساب میآمد. این سبک از آثار آقای وزیری پیش از این در ایران وجود نداشت.
این مدرس دانشگاه درباره تاثیرگذاری زندهیاد وزیری مقدم بر آثار هنرمندان نسلهای بعد، گفت: طبیعی است که نسلهای بعدی تحت تاثیر سبک و آثار ایشان بودند. نسل به نسل برخی از هنرمندان مجموعه هنرهای تجسمی هرکدام به نوعی از سبک زندهیاد وزیری مقدم تاثیر گرفتند.
شانس خاطرنشان کرد: همه ما از بیماری ایشان آگاهی داشتیم و میدانستیم چنین روزی فرا میرسد که دیگر او را در کنارمان نداشته باشیم. مرگ به لحاظ فیزیکی امری اجتنابناپذیر است، اما عمر یک هنرمند با مرگ فیزیکی به پایان نمیرسد و این موضوع برای آقای وزیری مقدم نیز صدق میکند.
این مجسمهساز همچنین درباره فعالیتهای هنری زندهیاد وزیری مقدم تا آخرین لحظات عمر او، گفت: هنرمند واقعی برای زمان فعالیتهای هنری خود حد و مرزی قائل نیست. زندگی آقای وزیری مقدم هم در تمام لحظات با هنر آمیخته شده بود و این موضوع تا پایان عمر او همچنان ادامه داشت.
انتهای پیام