به گزارش ایسنا، امامی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نزدیک به 500 هزار نفر راننده در بخش حمل بار فعالیت کرده و سالانه نزدیک به 960 میلیون تن بار را در کشور جابجا میکنند، اظهار کرد: در طول سال بیش از ۲۶۰ میلیون نفر مسافر توسط ۱۰۰هزار ناوگان مسافری جابهجا میشوند که نیازمند توجه جدید شرکتها و سازمانها به مسئله ایمنی راهها و جادههای کشور است.
امامی با تاکید بر اینکه سازمان حملونقل در همه بخشهای زندگی مردم نقش دارد، تصریح کرد: در بخش حمل و نقل جادهای دولت کمترین نقش را داشته و همه سرمایه گذاری های انجام شده توسط بخش خصوصی است.
ابراهیم مبارک قدم، مدیر کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی نیز در این مراسم به هم مرزی استان با سه کشور اشاره کرد و گفت: آذربایجان غربی با داشتن ۳مرز بین المللی، ۵پایانه مرزی، جابجایی ۱۲میلیون تن بار و ۸میلیون تردد مسافر در سال جایگاه مهمی در صنعت حمل و نقل کشور دارد.
مدیر کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه عمر بیشتر ماشین آلات راهداری استان بیش از ۲۵سال بوده و فرسوده هستند، تصریح کرد: نگهداری ۲۹۰۰ راه اصلی و فرعی در استانی که برفگیر است کار سختی بوده که با حداقل ترین امکانات تاکنون توانستهایم امنیت و سهولت تردد جادهای را فراهم کنیم.
وی به تفاهم نامه ای که بین استانداری و اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای امضا شده اشاره کرد و افزود: با امضای این تفاهم نامه در طول ۳سال گذشته ۴۰ نقطه حادثه خیز و ۱۷ نقطه پرتصادف استان اصلاح و رفع مشکل شده است.
مبارک قدم با اشاره به اینکه بیشترتصادفات استان در شهریور ماه اتفاق میافتد خاطرنشان کرد: در دوسال اخیر آمار تصادفات جاده ای استان یا سیر نزولی داشته است.
درادامه داریوش کیا، رئیس انجمن های صنفی بخش حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی افزود: باتلاش های انجام شده توانستیم کرایه رانندگان را که از سال۹۳ ثابت مانده بود را ۲۰درصد افزایش دهیم. حمل و نقل استان برای گسترش ترانزیت به کامیونهای یخچال دار نیاز است.
علی اکبری، مدیر کل سابق راهداری و حمل ونقل استان نیز با اشاره به اینکه ۲۰درصد از ترانزیت کشور از مرز بازرگان انجام می شود، اظهارکرد: پایانه پلدشت یکی از تکمیل ترین پایانه های مرزی کشور بوده و مرز سردشت قابلیت تبدیل به مرز رسمی را دارد.
علی اکبری با تاکید بر اینکه قابلیت افزایش پایانه مرزی در استان وجود دارد به چالش های بخش حمل و نقل استان اشاره کرد و گفت: افزایش هزینه های جاری حمل و نقل، افزایش قیمت ارز که بخشی از سازمان را دچار مشکل کرد، کمبود ماشین آلات راهداری و کمبود منابع مالی از جمله چالش های سازمان راهداری استان است.
شکری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای آذربایجان غربی نیز با تاکید بر اینکه جادههای استان نیازمند هوشمند سازی هستند، خاطرنشان کرد: برای هوشمند سازی جادههای استان مدیران و عوامل راهداری باید به علم ودانش به روز جادهای آشنا شوند.
به گزارش ایسنا، طی مراسمی از زحمات علی اکبری، مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جادهای آذربایجان غربی، تقدیر و "شکری" به عنوان مدیر کل جدید منصوب شد.
انتهای پیام