بادامچی در تذکری:

فعالیت اقتصادی بدون توسل به روش‌های ناسالم و غیرقانونی میسر نمی‌شود

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است که به اذعان برخی مسئولین و با توجه به شرایط اداری و بروکراسی موجود فعالیت اقتصادی بدون توسل به روش‌های ناسالم و غیرقانونی تقریبا میسر نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا بادامچی در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: کشور ایران از پدیده فقر و بیکاری رنج می‌برد و عوامل عمده‌ای از سیستم اداری و بروکراسی موجود از موانع عمده ایجاد کسب و کار است. موضوعی که همگان بر آن اشتراک نظر دارند و برخی مسئولین می‌گویند این است که فعالیت اقتصادی بدون توسل به روش‌های ناسالم و غیرقانونی تقریبا میسر نمی‌شود. چگونه باید این پدیده شوم رفع شود؟

وی افزود: بهبود فضای کسب‌ و کار پیش از هر تصمیمی دیگر نیازمند مشورت و همراهی دولت با بخش خصوصی است. تصمیمات غیرکارشناسی ارزی دولت و عدم شناخت بانک مرکزی از جریانات بازار، تقاضای ارز خارجی را افزایش داد. عملا بعد از دو ماه بیش از ۳۰ میلیارد دلار تقاضای ارزی به وجود آمد. همان کالاهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومان به کشور وارد شد در بازار به قیمت‌های بالاتری فروش رفت، صادرات کشور هم کاهش یافت.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از سویی فضاسازی‌های مخرب علیه ایران افزایش یافته که موجب شده نه تنها همکاری‌های کلان اقتصادی از سوی سایر کشورها با ایران کاهش پیدا کند، بلکه توان اقتصادی کشور مورد هدف قرار گیرد. حل ضعف‌ها و مشکلات سیاسی و اقتصادی ایران نیازمند ابتکارات و تصمیمات شجاعانه و واقع‌بینانه است.

بادامچی گفت: نخبگان و سیاسیون کشور در یک اجماع ملی همراه شده‌اند تا با تعامل ملی و منطقه‌ای راهبردی طراحی و عملیاتی شود که پاسخگوی معضلات مذکور گردد. بدون این‌که استقلال و حیثیت و اسلامیت ایران کمترین لطمه‌ای ببیند. در شرایط سخت کنونی و تجمع بحران‌های اقتصادی و اجتماعی فقط و فقط با تکیه بر مردم می‌توانیم از پس مشکلات برآییم. با جلب اعتماد عمومی می‌توان در جامعه امید ایجاد کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۷ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97050703655
  • خبرنگار : 71565

برچسب‌ها