ابراهیم مبارک قدم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: در حال حاضر علاوه بر اتمام ریل گذاری کامل مسیر، عملیات جوشکاری و بالاست ریزی اول در 98 کیلومتر باقی مانده به اتمام رسیده و پیش بینی می شود این طرح تا پایان نیمه اول امسال به بهره برداری برسد.
وی با بیان اینکه، کارهای محوطه سازی و تجهیز تاسیسات ایستگاه راه آهن ارومیه در دست اجراست، ادامه داد: عملیات ریل گذاری، بالاست ریزی پوش اول خط ریلی ایستگاه راه آهن نقده به سمت ارومیه در چهار بخش ریلی به اتمام رسیده و عملیات بالاست ریزی پوش دوم در 250 متر و ریلواژ دوم در 15 کیلومتر باقی مانده است.
مبارک قدم با تاکید براینکه اتصال آذربایجان غربی به شبکه سراسری حمل و نقل ریلی، علاوه بر کاهش حجم حمل و نقل جاده ای بر پیشرفت و بالندگی اقتصاد استان اثربخش است، ادامه داد: وجود پنج پایانه مرزی استان و مرز مشترک استان با سه کشور از ضرورت های توسعه حمل و نقل ریلی منطقه به شمار میرود.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تصریح کرد: از مجموع 182 کیلومتر طول مسیر راه آهن مراغه به ارومیه 84 کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفته و شهرستانهای میاندوآب و مهاباد در جنوب استان به شبکه ریلی متصل هستند.
مبارک قدم از تکمیل ساخت پلها و چهار تقاطع غیرهمسطح از جمله محمدیار نقده در طول راه آهن مراغه- ارومیه خبر داد و گفت: دو دستگاه گالری با استفاده از دانش و تخصص داخلی در حدفاصل ایستگاه راه آهن نقده به سمت ارومیه احداث شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی به امکان سنجی و مطالعات اولیه احداث قطار سریع السیر ارومیه-تبریز اشاره کرد و گفت: همچنین طرح جانمایی ایستگاه مسافری درون شهری راه آهن شهر ارومیه با هدف تلفیق حمل و نقل برون شهری و درون شهری و دسترسی آسان مسافران به حمل ونقل عمومی اجرا می شود. مکان جدید ایستگاه با تفکر یکپارچه سازی امکانات و خدمات حمل و نقل و همجواری با سیستمهای حمل و نقل شهری و قطار تندرو ارومیه- تبریز احداث می شود.
انتهای پیام