به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات ارائه شده در این اعلامیه، نمایندگان صنفی رانندگان به آنها اعلام کردند که پس از اعتراضات خردادماه امسال که منجر به برگزاری جلسات متعدد با حضور وزیران راه و شهرسازی، تعاون، کار و ر فاه اجتماعی و ایجاد کارگروههای ویژه در کمیسیونهای مجلس، اقدامات لازم برای بهبود شرایط رانندگان در دستور کار قرار گرفته است که تعدادی از آنها در صف اجرا هستند.
این کانون صنفی اعلام کرده که افزایش ۲۰ درصدی کرایه حمل بار در دستور کار است و اجرای فاز اول رصد نرخ و هزینه جابهجایی کالا بر اساس تن- کیلومتر نیز تا تاریخ ۵ مرداد امسال اجرایی میشود.
نصب دستگاه پوز (کارتخوان) در محل شرکتهای حمل و نقل برای پرداخت کمیسیون راهاندازی سامانه پیامکی برای دریافت شکایات رانندگان، صدور بخشنامه کنترل، عملکرد شرکتها، ایجاد وحدت رویه در برخورد با تخلفات رانندگان، پیگیری مشکلات پایانه مهم باری بندرعباس و تعلیق نصب دستگاه سپهتن بخشی از برنامههایی است که در دستور کار قرار دارد.
در کنار آن لغو محدودیت منطقهبندی سوخت، لغو محدودیت سقط سهمیه سوخت بر اساس پیمایش، تداوم پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه تامین اجتماعی توسط دولت و انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی راننده و همسرش به صورت رایگان بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته در هفتههای گذشته بوده است.
به دنبال این اقدامات انجمن صنفی از رانندگان خواسته که برای اجرایی شدن سیاستهای جدید چند ماه زمان بدهند تا با انجام کار کارشناسی دقیق در آینده برای رانندگان مشکلی به وجود نیاید. این انجمن همچنین با اعلام حضور آنها در کنار کشور و نظام جمهوری اسلامی و مقابله با هر گونه اقدامات مخالفان اعلام کرده که مشکلات را از مجاری قانونی پیگیری میکند و از این رو بر خلاف گمانهزنیها در اول مرداد امسال هیچ گونه اعتصاب و اعتراضی اتفاق نمیافتد.
به گزارش ایسنا، خردادماه امسال رانندگان کامیون در اعتراض به برخی شرایط خود برای چند روز دست از کار کشیدند ولی پس از آن با پیگیریهای انجام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی و برگزاری چند جلسه با حضور آخوندی کار رانندگان از سر گرفته شد.
افزایش نرخ کرایه بالا رفتن نظارتها از شرکت حمل و نقل و محاسبه نرخ کرایه بر اساس تن- کیلومتر اصلیترین خواستههای رانندگان در هفتههای گذشته را شامل میشد.
سازمان راهداری اعلام کرده شرایط را برای بررسی شکایتهای رانندگان فراهم کرده و بر اساس جدیدترین آمارهای ارائه شده از سوی رئیس این سازمان حدود ۱۴۰۰ شکایت در این مدت از رانندگان دریافت شده است.
انتهای پیام