انتقال آزادشدگان روستای "اشتبرق" و صدها ساکن الفوعه و کفریا به حومه حلب

ساکنان ربوده شده روستای علوی نشین اشتبرق و صدها غیرنظامی از ساکنان دو شهرک شیعه نشین الفوعه و کفریا پس از آزادی و تامین امنیت خروج‌شان، از حومه ادلب به شهر لاذقیه منتقل شده و سپس از آنجا به مرکز اسکان موقت در حومه حلب رفتند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، خبرنگار سانا مستقر در گذرگاه تلة العیس در حومه جنوبی حلب نیز بامداد شنبه از ورود ۱۸ دستگاه اتوبوس حامل آخرین گروه از ساکنان الفوعه و کفریا به این استان خبر داد.

به گزارش سانا، از این افراد استقبال شده و آنها مستقیما به مرکز اسکان موقت در جبرین در شرق شهر حلب منتقل شدند.

این در حالی است که شش تن از اعضای مقاومت حزب‌الله لبنان نیز در سلامت از دو شهرک الفوعه و کفریا خارج شدند. منابع اعلام کردند، اعضای مقاومت حزب‌الله لبنان که یک رهبر برجسته نیز در میان آنها است از شهرهای صیدا، قانا، کونین، میس الجبل و بدیاس لبنان هستند و امروز به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

همچنین سانا گزارش داد، تعداد باقی مانده از ربوده‌شدگان روستای اشتبرق با اتوبوسی حامل ۳۳ تن از آنها به گذرگاه تلة العیس وارد شده و جهت حصول اطمینان از وضعیت جسمانی‌شان، مستقیما به مراکز درمانی حلب منتقل شدند.

صدها تن از ساکنان شهر لاذقیه در مرکز فرهنگی این شهر از ۳۳ تن از ساکنان روستای اشتبرق که توسط گروه‌های تروریستی ربوده شده بودند، استقبال کردند.

تعدادی از این افراد آزادشده در گفت‌وگو با خبرگزاری سانا از ارتش سوریه تشکر کرده و گفتند که از ابتدا اطمینان داشته‌اند که روزی به لطف فداکاری‌های نیروهای ارتش سوریه در نبرد با تروریست‌ها به خانه‌های خود باز خواهند گشت.

آنها تاکید کردند: تروریست‌هایی که ما را عذاب داده و فرزندان ما را به قتل رساندند، نتوانستند بر مقاومت ما و باورمان به میهن پیروز شوند.

بیش از دو ماه پیش در چارچوب توافقنامه‌ای ۴۲ تن از ساکنان ربوده شده روستای اشتبرق و پنج تن از ساکنان دو شهرک الفوعه و کفریا آزاد شدند.

جبهه النصره و گروه‌های پیوسته به آنها در تاریخ ۲۶ آوریل ۲۰۱۵ دست به کشتار بزرگی در روستای اشتبرق زده و نزدیک به ۲۰۰ غیرنظامی را به قتل رسانده و ده‌ها تن دیگر از جمله تعدادی خانواده را به شکل کامل ربود، صدها تن دیگر از ساکنان این روستا نیز پس از این حمله آواره شده و مجبور به مهاجرت به مناطق امن شدند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳۰ تیر ۱۳۹۷ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97043016010
  • خبرنگار : 71496