توقف پروژه‌ 30 میلیاردی انتقال آب در استان سمنان

استاندار سمنان با اشاره به تاخیر در اجرای برخی پروژه‌های تامین آب این استان گفت: پروژه‌ای که تاکنون 30 میلیارد تومان از بیت‌المال برای آن هزینه شده نباید با یک بی‌تدبیری متوقف شود.

سید شهاب‌الدین چاووشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: پروژه‌های تامین منابع آبی استان با حساسیت و به طور ویژه از طریق استاندار و معاونت سیاسی امنیتی در حال پیگیری است.

وی بر لزوم پرهیز از القاء نگرانی‌ در مردم تاکید کرد و گفت: در بحث کم‌آبی و خشکسالی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه خیلی مهمتر، مفیدتر و کاراتر از القاء نگرانی‌های مختلف به مردم و افکار عمومی جامعه است.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان افزود: اصلاح فرهنگ جامعه و اصلاح الگوی مصرف در بخش‌های مختلف کشاورزی، شرب و صنعت و نهایتاً مدیریت مصرف بهینه باید شکل جدی به خود بگیرد، چرا که اساسا هر کاری که حکومت بخواهد انجام دهد، اگر فرهنگ آن در جامعه نباشد، انجام آن کار غیرممکن خواهد بود.

وی اضافه کرد: در زمان قطعی برق، مردم نیاز بیشتری به آب پیدا می‌کنند، اما باید در این شرایط فرهنگ سازی شود و مردم اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف بهینه را به طور جدی دنبال کنند.

استاندار سمنان با اشاره به آثار سوء ایجاد نگرانی در بین مردم تأکید کرد: در برخی مسائل همچون فرونشست زمین و وقایعی از این دست که در اثر خشکسالی به وجود آمده مردم نمی‌توانند کار چندانی انجام دهند، لذا القاء نگرانی‌های مختلف در نزد افکار عمومی و مردم، هیچ کمکی به حل مسئله نخواهد کرد.

این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه باید مردم سازگاری با کم آبی را مد نظر قرار دهند، ادامه داد: القای نگرانی نزد افکار عمومی بدون ارائه راهکار جدی، بی‌فایده خواهد بود.

چاووشی خاطرنشان کرد: منابع تأمین آب مورد نیاز استان سمنان مانند سد فینسک شهرستان مهدیشهر جهت انتقال آب به سمنان و مهدیشهر و انتقال آب چشمه قطری به شاهرود و میامی به طور ویژه پیگیری می‌شود، ضمن اینکه در جلسات شورای حفاظت از منابع آب برای پیگیری این پروژها، مصوباتی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: طرح انتقال آب دریای خزر هم جزء طرح‌های بلند مدت تأمین آب استان و فلات مرکزی کویر ایران است که از مجاری قانونی در حال پیگیری است، ولی ما باید در درجه اول مدیریت مصرف در همه بخش‌های کشاورزی، صنعت و شرب را جدی بگیریم و برای حفاظت از منابع آبی موجود کوشا باشیم.

استاندار سمنان اظهار کرد: جهادکشاورزی استان سمنان باید هر دو ماه یک‌بار، با اعداد و رقم میزان مدیریت مصرف و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی را گزارش دهد، همچنین آب و فاضلاب شهری و روستایی نیز مشترکین پر مصرف را به شدت تحت کنترل داشته باشند.
انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۴ تیر ۱۳۹۷ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 97042412974
  • خبرنگار :