مقاله آندرس فوگ راسموسن درباره "نیاز ترامپ به ناتو"

آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل اسبق ناتو در مقاله‌ای به همراه الیوت ال‌.انگل، قانونگذار دموکرات آمریکا گفت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اکنون بیشتر از هر زمان به ناتو احتیاج دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سی‌ان‌ان، آنها در این مقاله نوشتند: ناتو همانطور که ترامپ گفته از آمریکا بهره‌برداری نمی‌کند.

آنها تصریح کردند: صلح و ثبات نسبی که ناتو و نهادهای دیگر بعد از جنگ جهانی برای آمریکا و اروپا در قرن بیستم به وجود آورند را نباید دست‌کم گرفت و کشورهای متحد به همراه رهبری آمریکا شرایطی برای موفقیت مردم آمریکا و اروپا و شکست تهدید کمونیسم ایجاد کردند.

آنها گفته‌اند، امروز جهان با خطر جدید روبرو است و چالش‌های مشترک ما کم اهمیت نیستند که شامل تهدید روسیه، تروریسم فراملیتی، جنگ سایبری و دزدی دریایی و اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی می‌شوند.

آنها در این مقاله هشدار دادند، همانطور که آمریکا از ناتو برای ارائه امنیت مشترک و مقابله با اتحاد شوروی حمایت کرد، امروزه نیز عقب نشینی آمریکا به دیکتاتورها اجازه پیشرفت خواهد داد.

آنها در انتها نتیجه گیری کردند: باید به خاطر داشته باشیم که پذیرش رهبری جهانی آمریکا از سوی هم‌پیمانان ناتو از پیش مقرر شده نیست و آمریکا نفع گزافی از نظم جهانی که ایجاد کرده و 70 سال برای حفظش جنگیده، می‌دهد و ترامپ این نظام را به قیمت به خطر انداختن آمریکا و شرکا و هم‌پیمانانش برمی‌چیند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۰ تیر ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97042011127
  • خبرنگار : 71415