شهرستان املش با چالش آب شرب و کشاورزی مواجه است

​فرماندار املش، با اشاره به اینکه شهرستان املش از معدود شهرستان‌های گیلان است که با چالش آب شرب و کشاورزی مواجه است، عنوان کرد: امیدواریم با اجرای پروژه سد لاستیکی این مشکل رفع گردد.

یونس محمودی در گفت وگو با ایسنا –  اظهار کرد: اعتبارات سال 96 شهرستان املش بالغ ‌بر 13 میلیارد و 680 میلیون تومان بوده که نسبت به سال قبل آن 21 درصد رشد داشته است.

فرماندار املش، اجرای پروژه‌های نیمه ‌تمام عمرانی و تامین مطالبات معوقات پیمانکاران را از اولویت‌های توزیع اعتبارات دانست و افزود: میزان تخصیص اعتبارات به ‌صورت میانگین 46 درصد است.

وی املش را از شهرستان‌ های نیمه برخوردار استان گیلان خواند و تصریح کرد: در حوزه گازرسانی از 146 روستا 87 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و شاخص بهره‌مندی شهرستان املش در حوزه گازرسانی 84 درصد بوده و نسبت به شاخص بهره‌مندی کشوری که 75 درصد است، بالاتر است.

این مقام مسئول، از برخورداری 110 روستای املش از آب شرب مطمئن خبر داد و خاطرنشان کرد: میزان بهره‌مندی املش از آب آشامیدنی بهداشتی 82 درصد بوده و نسبت به شاخص بهره‌مندی کشوری که 75 درصد است، در جایگاه بالاتر قرار دارد.

محمودی ، با اشاره به اینکه شهرستان املش از معدود شهرستان‌های گیلان است که با چالش آب شرب و کشاورزی مواجه است، عنوان کرد: امیدواریم با اجرای پروژه سد لاستیکی در لگموج این شهرستان که تمهیدات مطالعاتی آن انجام ‌گرفته، مشکلات آب املش مرتفع و بارقه امید برای تولید کشاورزان این شهرستان فراهم گردد.

فرماندار املش، با بیان اینکه آغاز فصل گرما و تعطیلات تابستانی حضور مسافران را در املش فراهم کرده، گفت: آب شرب این شهرستان در ساعات پیک با افت فشار رو به ‌رو است. امیدواریم با اختصاص اعتبار لازم مشکل آب مردم این شهرستان حل گردد.

وی  این شهرستان را کشاورزی و گردشگری خواند و تصریح کرد: سه هزار و 500 هکتار از اراضی این شهرستان با 91 پهنه آبی، استخر و منابع آبی، 68 سردهنه سنتی و هشت حلقه چاه عمیق آبیاری می‌شود و در صورت خشک شدن این منابع با مشکل جدی مواجه هستیم که نیازمند حمایت‌های مسئولان است.


انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۰ تیر ۱۳۹۷ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 97041005454
  • خبرنگار :

برچسب‌ها