عباس صفری در گفتوگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: علتیابی برای لغزش خودروها در برخی از نقاط جاده چالوس کار سادهای نیست.
وی ادامه داد: به عنوان یک کارشناس نه به طور قطع میتوانم بگویم علت لغزش خودروها در این محور ریختن گازوئیل است و نه جنس آسفالت؛ چون بدون شک در این امر عوامل دیگری نیز دخیل هستند.
وی ابراز کرد: بدون شک سرعت راننده، نوع خودرو، شرایط جوی در زمان وقوع حوادث و بسیاری عوامل دیگر را باید در بررسی این جریان لحاظ کرد.
وی افزود: وظیفه ادارهکل راهداری ایمنسازی نقاط حادثهخیز در محورهای مواصلاتی استان است و این مساله صرفا به جاده چالوس محدود نیست.
این مسئول توضیح داد: به هر حال معاونت راهداری وظیفه دارد فارغ از هر دلیلی برای لغزش خودروها نسبت به ایمن سازی نقاط حادثهخیز و مدیریت سرعت در محور کرج – چالوس اقدام کند.
صفری اضافهکرد: هنوز هیچ گزارشی مستندی از پلیس راه مبنی بر اینکه در نقاطی از محور کرج – چالوس لغزندگی وجود دارد به دست ما نرسیده است.
وی اظهار کرد: باید گزارش مستندی در خصوص تعداد تصادفات، نقاطی که بیشترین تصادفات را داشته و فراوانی خودروهایی که درگیر لغزندگی شدهاند، شرایط جوی در زمان وقوع حوادث و سایر جزئیات از طریق پلیس راه ارسال شود تا بتوان به طور کارشناسی در این مورد تصمیم گرفت.
مدیرکل راهداری ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای البرز گفت: بدون شک در بررسی این مساله استناد به چند نمونه فایل تصویری کافی نیست و باید با دقت جزئیات بررسی شود.
انتهای پیام