تامین آب شرب اولویت نخست استان کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه میزان سرانه مصرف آب بسیار بالا است، گفت: باید در زمینه مصرف بهینه آب فرهنگ سازی انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی محمد احمدی در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان با اشاره به وضعیت اقلیمی کشور و به تبع آن استان، افزود: باتوجه به کاهش نزولات آسمانی و سفره‌های آب زیرزمینی می‌طلبد شهروندان در مصرف آب این مایه حیات، صرفه‌جویی کنند. 

وی خواستار تسریع در اجرای پروژه‌های حوزه آب شد و اظهار کرد: باید تمهیدات لازم برای مدیریت انتقال آب اندیشیده شود. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید به نقش پررنگ رسانه ها در اصلاح شیوه مصرف آب، خاطرنشان کرد: مطبوعات و رسانه‌های جمعی بازوان توانمند دولت هستند و انتظار می‌رود با ساخت برنامه‌های فرهنگی و سمعی و بصری نحوه صحیح مصرف آب را به مخاطب و شهروندان را آموزش دهند . 

احمدی تصریح کرد: مدیریت منابع آبی استان نیازمند برنامه ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است . 

وی خواستار ارائه گزارش فرمانداران شهرستان‌های ۸ گانه استان در خصوص مدیریت آب در نشست بعدی این کارگروه شد . 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی در برنامه ریزی‌های خود تمهیدات لازم برای سازگاری با خشکسالی را بیاندیشند و در این زمینه در حوزه عمومی نیز فرهنگ سازی‌های لازم انجام شود . 

احمدی با تاکید بر اینکه تامین آب آشامیدنی اولویت نخست استان است، بیان کرد: قیمت تمام شده آب شرب در استان بالا است و بنابراین فرهنگ‌سازی عمومی برای اصلاح الگوی مصرف آب ضروری است . 

وی خواستار شناسایی، کشف و جمع‌آوری انشعابات و چاه‌های غیرمجاز در استان شد و ادامه داد: با متخلفان برداشت آب از چاه‌های استان برخورد شود . 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در راستای مدیریت تنش آبی همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای انتظامی و قضایی لازم و ضروری است و انتظار می‌رود همگان پای کار باشند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۶ تیر ۱۳۹۷ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 97040603050
  • خبرنگار :

برچسب‌ها