خیرالله خادمی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: خوشبختانه کار ساخت این ایستگاه که از نظر مساحت و زیبایی یکی از بزرگترین ایستگاههای ریلی ایران خواهد شد به گامهای پایانی خود رسیده و به زودی به بهرهبرداری خواهد رسید.
به گفته وی، ایستگاه راهآهن ارومیه بیش از ۱۶ هزار مترمربع مساحت خواهد داشت و در زمینی ۳۰ هکتاری ساخته میشود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه مطالعات برای انتقال ایستگاه مسافری راهآهن ارومیه به داخل شهر ادامه دارد، گفت: در حال حاضر ارومیه یک ایستگاه قطار سریعالسیر میان این شهر و تبریز دارد که امکان انتقال ایستگاه راهآهن به این نقطه نیز وجود خواهد داشت. در تلاشیم با نهایی شدن مطالعات و تملک اراضی مورد نیاز پیگیری این موضوع را نیز با بیشترین سرعت در دستور کار قرار دهیم.
خادمی با اشاره به پیگیریهای شرکت ساخت برای افتتاح پروژههای اولویتدار ریلی، توضیح داد: در کنار ارومیه ایستگاه راهآهن رشت نیز پیگیریهای قابل توجهی را پشت سر گذاشته و امیدواریم در زمان نهایی شدن کار عمرانی روی این پروژه که احتمالا شهریورماه امسال خواهد بود ایستگاه رشت نیز به طور کامل به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: پس از نهایی شدن کار ساخت پروژههای اولویتدار فعلی شرکت ساخت پیگیری دیگر پروژهها نیز با قدرت ادامه میدهد که در این زمینه راهآهن شهرهایی مانند سنندج، اردبیل و بندر چابهار اهمیت ویژهای خواهد داشت.
به گزارش ایسنا، ارومیه در کنار شهرهایی مانند همدان، کرمانشاه، رشت و خط دوم تبریز به عنوان پنج پروژه اولویتدار کشور در عرصه ریلی شناخته شده بود که با افتتاح رسمی راهآهن همدان و کرمانشاه به نظر میرسد ظرف هفتههای آینده میتوان انتظار داشت که ایستگاه و مسیر ارومیه نیز به بهرهبرداری نهایی برسد.
طبق پیشبینیها راهآهن رشت نیز تا پایان سال تابستان سال جاری قابل استفاده خواهد بود تا به این ترتیب چهار استان جامانده از نعمت ریل به طور رسمی به این شبکه متصل شوند.
برنامهریزی برای رساندن راهآهن به استانهایی مانند کردستان، اردبیل و بوشهر انجام شده و کار ساخت خطوط ریلی آنها از گذشته وارد فاز اجرایی شده است.
انتهای پیام