نایب رییس کمیته‌ داوران: داوری‌ها مشکلی نداشت/ خود کشتی‌گیران عامل حاشیه بودند

نایب رییس کمیته‌ داوران فدراسیون کشتی تاکید کرد: داوران در رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌های ملی کشتی عملکرد خوبی داشتند و این رفتار برخی کشتی گیران بود که حاشیه ساز شد.

جواد کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برخی انتقادات کشتی‌گیران نسبت به داوری‌ها در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ ‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی، اظهار کرد: کشتی‌ها در سطح بسیار خوبی برگزار شد و از حساسیت‌های بالایی برخوردار بود. به‌ هر حال رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ ‌ملی بود و همه کشتی‌گیران با طرفدارانشان آمده بودند که بهترین نتیجه‌ را بگیرند و صاحب دوبنده تیم‌ ‌ملی شوند که همین امر باعث شده بود حساسیت‌ها بسیار زیاد باشد و برخی مبارزات با حواشی روبرو شود.

نایب رییس کمیته‌ داوران فدراسیون کشتی افزود: داوران داخلی و خارجی حاضر در این رقابت‌ها بسیار خوب قضاوت کردند و در اجرای قوانین و مقررات داوری هیچ مشکلی به وجود نیامد. اگر هم حواشی و درگیری‌هایی رخ داد از سوی خود کشتی‌گیران بود و نمی‌توان آن را به داوری ربط داد.

وی درباره علت دیسکالیفه نشدن سامان عبدولی مقابل محمد نوربخش علی‌رغم ضربه سر عمدی که وی به صورت حریف زد، گفت‌: خانم ادیت از ایتالیا ژوری این مبارزه بود و اعتقاد داشت آن کشتی‌گیر تمارض کرده و نیازی به دیسکالیفه شدن عبدولی ندید. به‌ هر حال اعتقاد او این بود و آن را اجرا کرد.

کریمی درباره استفاده از داوران خارجی و برخی انتقادها مبنی بر این که آیا بهتر نبود به داوران ایرانی نیز به جای داوران خارجی در مبارزه‌های حساس و سرنوشت ساز میدان داده می‌شد، گفت‌: اتفاقا به داوران ایرانی میدان دادیم کما این که مسابقات قبل فینال روز دوم که خیلی هم مهم و تاثیرگذار بود به داوران ایرانی سپرده شد. داوران خارجی نیز سه داور درجه یک بین‌المللی بودند که به خاطر حساسیت رقابت‌ها مورد استفاده قرار گرفتند و در مجموع همه داوران قضاوت خوبی داشتند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 97022513821
  • خبرنگار : 71506