غلامرضا کریمی در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه حدود ۱۷هزار و ۳۰۰ معلم در آزمون اعزام به خارج از کشور شرکت کردند اظهار کرد: از این تعداد ۱۰۰۰ نفر به مرحله دوم یعنی مصاحبه و گزینش راه پیدا میکنند.
وی افزود: مصاحبه برای ما بسیار مهم است، زیرا باید افرادی را شناسایی کنیم که علاوه بر دارا بودن ظرفیت علمی مربوط به حیطه تخصصی خود از توانمندی کار در محیط بین المللی نیز برخوردار باشند.
رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این معلمان باید بتوانند عرصه دیپلماسی فرهنگی کشور را نیز پیگیری کنند گفت: بنابراین در حال برنامه ریزی هستیم که حتما سیستم های مصاحبه قوی را درنظر بگیریم و از افراد متخصص اعم از روانشناس، دیپلمات و خبرگان عرصه های مختلف در این فرآیند استفاده کنیم. به عنوان مثال از سفرای بازنشسته وزارت خارجه دعوت میکنیم که در مصاحبه حضور داشته باشند.
کریمی ادامه داد: به این ترتیب تلاش می کنیم افرادی که انتخاب میشوند برجسته و شایسته باشند تا بتوانند در محیط بین المللی تعامل کنند. در این باره حساسیتهای بالایی وجود دارد زیرا عدم وجود چنین صلاحیتهایی به جایگاه آموزش و پرورش درخارج از کشور ضربه میزند.
وی با بیان اینکه ما میخواهیم ۴۰۰ نیرویی که در حال حاضر در مدارس خارج از کشور خدمت میکنند بتوانند تحولات بین المللی و آموزشی را رصد کنند گفت: در واقع آنها باید بتوانند به مدارس مجاور دیگر رفته و تجارب برتر در کشورهای دیگر را دریافت و آن را بومی سازی کنند. این افراد باید ظرفیتهای ویژهای داشته باشند.
انتهای پیام
راهیابی ۱۰۰۰معلم به مرحله دوم آزمون اعزام به خارج از کشور
رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۰۰۰ معلم شرکت کننده در آزمون اعزام به خارج از کشور به مرحله مصاحبه حضوری راه مییابند گفت: تلاش می کنیم افرادی که انتخاب میشوند برجسته و شایسته باشند تا بتوانند در محیط بینالمللی تعامل کنند. عدم وجود چنین صلاحیتهایی به جایگاه آموزش و پرورش درخارج از کشور ضربه میزند.