درگیری بین طرفداران دو حزب انتخاباتی در لبنان یک کشته برجای گذاشت

به دنبال درگیری بین طرفداران دو حزب "اللقاء الدیموقراطی" (وابسته به ولید جنبلاط) و "حزب دموکراتیک لبنان" در منطقه "شویفات" خبرگزاری ملی لبنان از کشته شدن یک تن خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرد که فرد کشته شده عضو دفاع مدنی و نام او "علاء أبوفرج" بوده است.

به دنبال افزایش تنش در شهر شویفات و استقرار نیروهای امنیتی در این شهر، بزرگان طایفه "دروزی‌ها" با در دست داشتن بلنگوهایی خواستار برقراری آرامش و اجتناب از هرگونه حمله مسلحانه شدند.

ولید جنبلاط، رهبر جریان "سوسیال پیشرو" و رئیس حزب "اللقاء الدیموقراطی" و طلال ارسلان، رئیس حزب دموکراتیک لبنان در بیانیه مشترکی از طرفداران خود خواستند تا هر چه سریعتر درگیری‌ها را پایان دهند.

رئیسان این دو حزب در بیانیه خود ضمن درخواست از دستگاه‌های امنیتی مربوطه مبنی بر ممانعت از وقوع درگیری‌ها، تأکید کردند که دفتر انتخابات بسته شده است و حتی در صورت اختلاف در نگرش‌های سیاسی درباره مسائل مختلف، نباید هیچ مشکلی در هیچ منطقه‌ای اتفاق بیفتد.

از سوی دیگر، دفتر رسانه‌ای حزب دموکراتیک لبنان اعلام کرد که با تصمیم طلال ارسلان دو مظنون این حادثه به فرماندهی ارتش لبنان تحویل داده شدند.

ولید جنبلاط نیز در شبکه‌های مجازی نوشت: صلاح صعب و رائد صعب، دو مظنون در حادثه شویفات دستگیر شده‌اند، اما ما همچنان به دستگیری کسانی که در مر گ علا ابوفرج دست داشته‌اند، اصرار داریم.

اخیرا مقامات لبنانی مانع از ایجاد درگیری در بیروت بین طرفداران جریان المستقبل و طرفداران ائتلاف شیعه شده‌ بودند در این راستا وزارت کشور لبنان تردد موتورسیکلت‌ها را ممنوع کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97021910308
  • خبرنگار : 71610