معاون پیشگیری و امور فرهنگی بهزیستی استان همدان خبر داد

کسب مجوز فعالیت مرکز ترک اعتیاد زنان در ملایر

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان از کسب مجوز فعالیت مرکز ترک اعتیاد زنانه در شهرستان ملایر خبر داد.

امیر کوکائیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر دو کمپ نگهداری یا مرکز اقامتی کوتاه‌مدت زنان در نهاوند و همدان فعال است، افزود: پیرو مصوبات طرح کرامت، امروز پروانه فعالیت مرکز نگهداری ترک اعتیاد زنان در شهرستان ملایر صادر شد.

وی با بیان اینکه این کمپ‌ها به صورت خود معرف فعالیت می‌کنند و مراکزی هستند که به صورت پرهیزمدار و بدون استفاده از دارو به درمان زنان معتاد می‌پردازند، ادامه داد: بهزیستی در هر دوره یک ماهه درمان، برای افراد بی‌بضاعت تا سقف 150هزار تومان کمک هزینه درمان درنظر می‌گیرد.

کوکائیان با اشاره به اینکه این مراکز دارای کادردرمانی هستند، اضافه کرد: کمپ‌ها دارای پزشک دوره‌دیده، روانشناس، مددکار و مددیار هستند که حداکثر با ظرفیت متوسط 50 نفر درمان می‌شوند.

وی از کسب موافقت اصولی ایجاد مرکز سرپناه شبانه زنان در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: در حال حاضر فقط یک مرکز شلتر در استان همدان و در مرکز شهر وجود دارد که از ساعت 8 صبح تا 8 شب فعال بوده و زنان بی‌خانمان را پذیرش می‌کند.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان ادامه داد: در این مراکز نیز یک وعده غذای گرم و بسته‌های آموزشی و بهداشتی از سوی اداره‌کل بهزیستی برای آنها ارائه می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مراکز کاهش آسیب تحت‌نظر بهزیستی اشاره و اظهار کرد: این مراکز کاهش آسیب و یا مراکز DIC مراکزی هستند که به صورت روزانه خدمات توزیع بسته‌های بهداشتی و آموزش‌های اولیه به همراه ارائه یک وعده غذای گرم به زنان معتاد را دادند.

کوکائیان با اشاره به اینکه این مراکز همگی مختص زنان معتاد بوده، یادآور شد: در حال حاضر دو مرکز کاهش آسیب در شهرستان همدان و یک مرکز نیز در شهرستان ملایر وجود دارد که البته بهزیستی برنامه‌ای برای ارتقاء این مراکز ندارد.


انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 97012709323
  • خبرنگار :