به گزارش ایسنا، موضوع واگذاری تلفن ثابت و وقفهای که در این باره رخ میدهد، علاوه بر شکایاتی که از طرف مشترکان مواجه بود، در برههای از زمان حتی گلایه محمود واعظی -وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات- را هم به دنبال داشت. اگرچه حتی بر اساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، معمولا واگذاری تلفن ثابت باید یک ماهه باشد، اما دستور اخیر مدیر عامل شرکت مخابرات به مراکز استان تهران این است که تا پایان اردیبهشت، همه مناطق تهران بتوانند واگذاری را همان روز انجام دهند.
در عین حال، واگذاری تلفن ثابت ممکن است با مشکلاتی مواجه باشد، از جمله اینکه پیش از این عنوان شده بود، یکی از چالشهای این سرویس این است که در موارد متعدد عدم همکاری شهرداری منجر به انباشت فیشهای تلفن ثابت میشود و حتی با وجود آماده بودن تجهیزات در موارد متعدد امکان واگذاری خط جدید وجود ندارد.
البته پیش از این مسوولان مخابراتی معتقد بودند زمان یک ماه برای دریافت تلفن ثابت، زمان زیادی نیست زیرا برای واگذاری تلفن ثابت در صورتی که ظرفیت و امکانات موجود نباشد، باید کابلکشی مجدد صورت بگیرد و این موضوع نیازمند دریافت مجوز از شهرداری است. با وجود این، بنابر وعدههایی که داده شد، اظهار کردند تلاش میکنند که این مشکل برطرف شود.
همچنین در پاسخ به این سوال که چرا مردم باید برای خرید یک خط تلفن، ماهها در انتظار بمانند، مطرح شده بود که میان ماهیت تلفن ثابت و موبایل تفاوتهای اساسی وجود دارد؛ برای واگذاری موبایل شما با دریافت یک سیمکارت بلافاصله دسترسی به خدمات خواهید داشت اما در زمینه تلفن ثابت لازم است پس از ثبتنام بررسیهای فنی و مراجعه به محل نیز صورت بگیرد.
درنهایت اخیرا سیدمجید صدری -مدیر عامل شرکت مخابرات ایران- با بیان اینکه تمام تلاش مجموعه مخابرات ایران، ارائه بهترین سرویسها در حداقل زمان ممکن چه در بخش ثابت و چه در بخش دیتاست، اعلام کرد واگذاری تلفن ثابت در تمام مراکز مخابراتی منطقه تهران تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به روز میشود.
در حال حاضر در تهران حدود ۱۵۰ مرکز مخابراتی وجود دارد که تلفن واگذار میکنند. از این تعداد، شاید حدود ۶۰ درصد مراکز، همان روز اقدامات واگذاری را انجام میدهد، با وجود این هنوز هم این فرآیند در برخی از مراکز زمانبر است و در برخی از مناطق ممکن است کسانی که برای تلفن ثابت در تهران ثبتنام میکنند، دو ماه، سه ماه و یا بیشتر معطل شوند.
انتهای پیام