کوبا جنایت اخیر صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین را محکوم کرد

وزارت امور خارجه کوبا طی بیانیه‌ای اقدام وحشیانه اسرائیل که باعث شهادت 18 فلسطینی و زخمی شدن بیش از 1400 تن در مرز غزه با سرزمین‌های اشغالی شد را نقض قوانین سازمان ملل و حقوق بشر دانست و آن را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، امیلیو لوزادا گارسیا، مدیر امور بین الملل وزارت امور خارجه کوبا در این باره گفت: کوبا تجاوز جدید ارتش اسرائیل علیه مردم فلسطین در نوار غزه را به شدت محکوم می‌کند.

در این بیانیه که توسط وزارت امور خارجه کوبا منتشر شده است، به سرکوب فلسطینی‌های شرکت کننده در تظاهراتی صلح آمیز به نام " راهپیمایی بزرگ بازگشت " در روز جمعه اشاره دارد، یکی از بزرگترین تظاهرات‌های صلح آمیز در چند سال گذشته که در مرز نوار غزه شکل گرفت و با واکنش شدید نظامیان صهیونیست مواجه شد.


وزارت خارجه کوبا تاکید کرد، این اقدام وحشیانه که باعث شهادت 18 تن و زخمی شدن بیش از 1400 انسان شد، نقض کامل قوانین سازمان ملل و قوانین بین المللی حقوق بشر است.
لوزادا همچنین بیان کرد: این اقدام، باعث تشدید تنش های موجود در منطقه می‌شود، و تلاش ها برای از سرگیری مذاکرات صلح بین فلسطین و اسرائیل را کمرنگ می کند.
اگرچه این رویداد در چندین مورد در سطح بین المللی محکوم شده است، کوبا از جامعه جهانی می خواهد که یک بار برای همیشه به جد خواستار پایان تجاوزات اسرائیل علیه مردم فلسطین شود و به سایست های سلطه جویانه و استعمارگری آن پایان دهد.
مدیر امور بین الملل وزارت امور خارجه کوبا همچنین بر حمایت و همبستگی کوبا با دولت و مردم فلسطین تاکید کرد و گفت: کوبا از یک راه حل جامع، عادلانه و پایدار برای مشکلات میان اسرائیل و فلسطین براساس راه حل دو کشور که اجازه می دهد، فلسطینی ها از حق تعیین سرنوشت و داشتن یک کشور مستقل به پایتختی قدس در مرزهای تعیین شده قبل از 1967 برخوردار شوند، حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97011503554
  • خبرنگار : 71290