مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

نیازمند تغییر مُد حمل‌ونقل از جاده به ریل هستیم

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به این که با افزایش ظرفیت جاده‌ها مشکل ترافیک، آلودگی زیست‌محیطی، تلفات رانندگی و صرف سرمایه‌های ملی حل نمی‌شود، گفت: برایبرطرف کردن این موضوعات نیازمند تغییر مُد حمل‌ونقل از جاده به راه‌آهن هستیم.

به گزارش ایسنا،«مسعود حق‌لطفی» در جلسه کارگروه TOD اظهار کرد: طی سال‌های اخیر و با افزایش ظرفیت جاده‌های بین‌شهری، به‌ویژه در مناطقی که ترافیک قابل‌توجهی وجود دارد، مشکلات ترافیکی، آلودگی زیست‌محیطی، تلفات رانندگی و صرف سرمایه‌های ملی آن‌چنان‌که باید حل‌نشده که یکی از آن‌ها محور «تهران – کرج – قزوین» است.

حق لطفی افزود: راه‌اندازی متروی «تهران – کرج» و چهار خطه کردن راه‌آهن «تهران – کرج» هم‌چنین دوخطه کردن مسیر ریلی «کرج – قزوین – زنجان» از جمله برنامه‌هایی است که در همین راستا و برای کاهش بار ترافیک از آزادراه به راه‌آهن انجام‌شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: یکی از موضوعاتی که در اجرای طرح TOD پیگیر اجرای آن هستیم، توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل شهری ریل پایه است.

وی با اشاره به این‌که قزوین به‌عنوان نخستین شهر برای اجرای طرح TOD در کشور انتخاب‌شده است، تصریح کرد: ایجاد شرایط مناسب، ارزان و باکیفیت برای جابجایی مسافر و کالا نیازمند این است که ما میان حمل‌ونقل درون و برون‌شهری مرز تعیین نکرده و همه بسترهای لازم برای یکپارچه کردن آن‌ها هم‌چنین ارتباط میان مُدهای مختلف حمل‌ونقل را فراهم کنیم.

رئیس شورای حمل‌ونقل استان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهمی که هم‌زمان با فرایند تهیه طرح جامع TOD در قزوین انجام خواهد شد، استفاده بیشتر و مناسب‌تر از ظرفیت‌های ایستگاه راه‌آهن قزوین است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 96121306931
  • خبرنگار :