رسول امامی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه در روزهای پایانی سال، شاهد تشکیل کمپین خانهتکانی با شعار مصرف بهینه آب در زنجان خواهیم بود، افزود: امسال اقدامات متنوعی در زمینه ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در استان انجام گرفته که برگزاری جشنواره نخستین واژه آب برای دانشآموزان مقاطع ابتدایی، کارهای تبلیغاتی اعم از شهری و رسانهای و برگزاری نمایشگاهها و جشنوارههای مختلف، از جمله این اقدامات است.
وی با یادآوری اینکه هدف از تشکیل کمپین خانهتکانی، جلب افکار عمومی به اهمیت آب به عنوان مایه حیاتی است تا با مصرف صحیح از هدررفت آن جلوگیری شود، اظهار کرد: در برهه کنونی با بحران کمسابقه کمآبی در کشور و تنش آبی در شهرستانهای استان هستیم، به همین خاطر آموزش و فرهنگسازی از مولفههای مهم و تاثیرگذار در راستای حفاظت از منابع آبی در کشور بهشمار میرود.
این مسئول در ادامه با اشاره به آغاز فصل خانهتکانی و افزایش مصرف آب به خاطر شستوشو و تمیزکاری در منازل، راهاندازی این کمپین را اقدامی مفید در مسیر یادآوری و تاکید بر مصرف درست آب در این ایام اعلام کرد و افزود: نکته مهم در خصوص این کمپین این است که بانوان مخاطبان اصلی این کمپین هستند؛ چرا که این قشر تاثیرگذار نیز به عنوان رهبران خانوار میتوانند شرکت آب و فاضلاب شهری استان را در رسیدن به هدف صرفهجویی در مصرف آب یاری کنند.
مسئول روابطعمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان خاطرنشان کرد: آموزش همگانی و فرهنگسازی به عنوان یک سیاست همیشگی در شرکت آب و فاضلاب پیگیری و اجرا میشود. در بیشتر موارد با توجه به قدرت یادگیری و تاثیرپذیری نسلهای پائینی جامعه در آموزشهای مصرف بهینه آب بر روی کودکان، خردسالان و نوجوانان تاکید میشود.
انتهای پیام