خیرالله خادمی – مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل - در گفتوگو با ایسنا، اعلام کرد: خوشبختانه در سال جاری اقدامات قابل توجهی در جاده فیروزکوه انجام شد و میتوان انتظار داشت با پایان یافتن چند کیلومتر باقیمانده نخستین مسیر بزرگراهی کشور از مرکز به سمت استان مازندران رسما به طور کامل مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
به گفته وی، رفع مشکل انسداد و ترافیک در جاده فیروزکوه و همچنین افزایش ظرفیت این محور اصلیترین اهداف در دست پیگیری در این پروژه بوده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل دربارهی جزییات اقدامات عمرانی انجام شده در هفتههای گذشته نیز تصریح کرد: خوشبختانه با پایان کار عمرانی تونلهای شیرگاه در محور فیروزکوه باز شدند و در حال حاضر کار در محدوده زیرآب و بخشهایی از شیرگاه ادامه دارد.
وی اضافه کرد: پیش بینی میکنیم این بخش از کار که حدودا پنج کیلومتر از جاده فیروزکوه است نیز تا پایان سال به مرحله نهایی برسد تا مسافران بتوانند در ایام نوروز از حداکثر ظرفیت جاده فیروزکوه استفاده کنند. در کنار آن شرکت ساخت پیگیری توسعه جاده هراز را نیز همچنان در دست کار قرار دارد که پیش بینی میکنیم بخشی از کار در سال ۱۳۹۶ و مابقی در صورت تامین مالی در سال آینده به بهرهبرداری نهایی برسد.
به گزارش ایسنا، وزارت راه و شهرسازی طرح توسعه محورهای شمالی کشور را از چند نقطه در دستور کار دارد که در کنار جاده فیروزکوه و هراز اتمام کیلومترهای باقیمانده آزادراه قزوین به رشت نیز جزیی از این برنامه است.
در کنار آنها قطعه یک آزادراه تهران – شمال نیز به پیشرفتی نزدیک به ۹۰ درصد رسیده و طبق برآوردهای صورت گرفته احتمالا تا پایان تابستان سال ۱۳۹۷ به بهرهبرداری برسد.
بنیاد مستضعفان اعلام کرده در صورتی که کار طبق برنامهریزیهای صورت گرفته پیگیری شود میتوان انتظار داشت که این پروژه تا سال ۱۴۰۰ به بهرهبرداری کامل برسد.
انتهای پیام