رییس دانشگاه آزاد:

رشته‌های علوم انسانی به حال خود رها شده‌اند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از وضعیت علوم انسانی در دانشگاه‌های کشور،اظهار کرد: متاسفانه رشته‌های علوم انسانی به حال خود رها شده‌ و بیگانگان برای مسخ فرهنگی ملت ما در این فضا به خوبی کار کرده‌اند، در حالی که ما غافل بودیم و به جز افزایش تعداد دانشجویان این حوزه، به محتوای علوم انسانی کمتر توجه کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در اجتماع بزرگ بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز در واحد تهران مرکزی برگزار شد، با اشاره به تاریخ تشکیل سازمان بسیج اظهار کرد: سازمان بسیج به فرمان امام راحل تشکیل و با هدایت های رهبری فعالیت می کند. امروز بسیج در اقشار مختلف به ویژه اساتید فعالیت دارد و انسان در این رابطه احساس غرور می کند و دشمن را پست می بیند.

وی افزود: ما در دانشگاه آزاد اسلامی هیچ گاه خود را مستغنی نمی دانیم و همواره دست مان برای یاری گرفتن به سوی اساتید دراز است تا بتوانیم در تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی گامی موثر برداریم.

وی تاکید کرد: امام راحل معتقد بود دانشگاه مرکز سعادت و شقاوت دشمنان یک ملت است، پس بر همین اساس دانشگاه غیر اسلامی می تواند یک ملت را به عقب برگرداند. از نظر امام راحل دانشگاه پایگاه انسان سازی است که می تواند شعار کلیدی انقلاب اسلامی یعنی استقلال از سلطه بیگانگان را تحقق بخشد.

رهبر ادامه داد: امروز دانشگاه علاوه بر وظیفه علمی باید در تولید و تعمیق علم، معرفت و فرهنگ پیشگام باشد. امروز در جهان دانشگاه را به عنوان ستون برپا کننده هر تمدنی می دانند لذا نقش تمدن سازی دانشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وظایفی که دانشگاه باید در راستای نقش تمدن سازی، گفت: برای اینکه دانشگاه تمدن ساز شود باید محیطی هوشمند، خلاق با حضور اساتید و دانشجویان با بصیرت فراهم کنیم. در واقع دانشگاه معنویت گرا و عدالت محور می تواند نقش تمدن سازی ایفا کند.

وی با بیان اینکه توجه به علوم انسانی در دانشگاه یکی از مهمترین وظایف برای تحقق نقش تمدن سازی است، گفت: متاسفانه ما در زمینه علوم انسانی ضعیف کار کردیم و در مقابل بیگانگان ما را مسخ فرهنگی کرده اند که نباید از این حوزه غافل شد.

رهبر در پایان تاکید کرد: اولویت ما در دانشگاه آزاد توجه به فرهنگ و دانشجو پروری است و سعی داریم دانشجویان ضمن آشنایی با علوم جهت دار، افرادی فرهیخته و با بصیرت تربیت شوند.
 

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 96112514397
  • خبرنگار : 71533