اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا:

اجرای شایسته عدالت از اهداف اصلی انقلاب، نباید فراموش شود

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا به مناسبت فرا رسیدن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه ای صادر کرد .

 به گزارش ایسنا ،  در متن این بیانیه آمده است :

بسم الله الرحمن الرحیم
 
بیست و دوم بهمن ماه نقطه ای به یادماندنی در تاریخ معاصر در به ثمر رسیدن تلاش و مجاهدت های طولانی یک ملت در حیات سیاسی اجتماعی آزادی خواهان جهان است. روزی که نهضت اسلامی به رهبری امام امت دست های ایادی استکبار را قطع و امید را در دل مستضعفین بیدار نمود و طلیعه ای بر ظهور جریان های ضد استعماری و عدالت خواه متأثر از اندیشه های امام راحل در عراق، سوریه، یمن، نیجریه و بحرین گردید.

اینک در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب، ما نسل چهارم انقلاب بر آنیم تا ضمن تجدید بیعت با آرمان های امام راحل (ره)، شهدای گرانقدر و رهبر معظم انقلاب، به عنوان صدای بدنه دانشگاهی خارج از کشور نکاتی را به نظر مسئولین و دلسوزان انقلاب برسانیم:

١) اجرای شایسته عدالت در جامعه و رسیدگی همه جانبه به محرومین یکی از اهداف اصلی پیروزی انقلاب اسلامی است که نباید به فراموشی سپرده شود. لذا شایسته است ایجاد شفافیت و ‌حاکمیت قانون همراه با نظارت همه جانبه و فراگیر در کشور، به ویژه در نظام بانکداری، مؤسسات مالی، اقتصادی و اداری و همچنین مبارزه با ویژه خواری و زدوبندهای سیاسی، بیش از پیش مورد توجه و عمل قرار گیرد.

۲) مشکلات معیشتی و اقتصادی اقشار آسیب پذیر جامعه که نقشی بی بدیل در پیروزی انقلاب اسلامی، پیشبرد آرمانها، حضور واقعی در خط اول مقابله با هجمه های نظامی،‌ فرهنگی و اقتصادی نظام سلطه و تربیت نسل های آینده کشور دارند، مهمترین آفت نظام تلقی می شود. ناامیدی مردم از حل این مشکلات و بی توجهی و رفاه گرایی برخی از مسئولین، نتیجه ای جز دورشدن مردم از مسیر انقلاب به دنبال نخواهد داشت.  

۳) بی اثر نمودن تلاش استکبار جهانی و ایادی وی در منطقه برای اعمال فشار بر مردم ایران و ایجاد انزوای سیاسی با استفاده از مؤثرترین ابزارهای نوین دیپلماتیک از جمله گفتگوهای متوازن سیاسی باید سرلوحه دست اندرکاران و نهادهای موثر در سیستم دیپلماسی کشور قرار گیرد.

۴) بهره گیری از توان بالقوه کشور، علی الخصوص نیروهای متخصص جوان و ‌فرهیختگان ایرانی داخل و خارج کشور، برای حل مشکلات سیاسی، اقتصادی و حقوقی مورد توجه مسئولین اجرایی، تقنینی و قضایی قرارگیرد.

۵) لزوم اتخاذ تدابیر معقول و تعامل اثرگذار و ‌صبورانه با آحاد ملت در راستای توجه شایسته به خواسته های قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان و نسل جدید انقلاب توسط دولت و سایر ارکان حاکمیت و حل واقعی معضلات معیشتی و رفاهی آنان، مبذول گردد.

در پایان اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، مردم فهیم ایران را به حضوری مقتدرانه و تماشایی از اتحاد سیاسی و اجتماعی در راهپیمایی ٢٢ بهمن دعوت می کند.
 
إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم
اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۸:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 96112011712
  • خبرنگار :