محمودی شاهنشین در گفتوگو با ایسنا در خصوص کاهش بودجه مترو تهران، اظهار کرد: در سال 97 مبلغ کلانی تحت عنوان قطار حومه، که نقش مترو را دارد برای شهرهای همجوار تهران در نظر گرفته شده است. از بودجه مترو تهران قرار بود که بخش عمدهاش صرف قطار حومه تهران مانند شهریار، ملارد، پردیس و همچنین قطار سریع السیر تهران – قم و تهران- اصفهان شود، اما به دلیل تسریع در این امر این دو بودجه را از یکدیگر جدا کردند.
وی در ادامه گفت: این اعتبار هر سال به مترو تهران داده میشد و مترو تهران نیز این اعتبار را عموما صرف ایستگاههای داخل شهر میکرد و در قطارها حومه حرکت چندانی نمیشد. اما امسال بودجه مربوط به قطارهای حومه را به وزارت راه و شهرسازی دادند. شهرداری اکنون باید به جای صرف هزینه در پروژههای عمرانی راه، تمرکز خود را بیشتر بر روی مترو بگذارد و هزینه بیشتری را در مترو صرف کند.
وی در پایان گفت: اکنون اولویت دولت بیشتر بر روی قطار حومه است. این بدین معنا نیست که از بودجه مترو کم شده است بلکه از مترو داخل شهر به مترو اطراف شهر انتقال یافته است.
انتهای پیام