وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

فناوری اطلاعات در حوزه خدمات می تواند نقش خوبی ایفا کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فضای مجازی اقتصادی است که مرز نمی شناسد.

به گزارش ایسنا، «آذری جهرمی» در شورای اداری استان خراسان‌جنوبی با بیان این‌که جمهوری اسلامی توانسته نقش خود را به خوبی در همه جا ایفا کرده است، اظهار کرد: فضای تبلیغاتی نظام اسلامی را ناکارآمد نشان می‌دهد، واقعیت این است که امروز جمهوری اسلامی در منطقه دارای اقتدار بوده و نقش پیدا می کند و موضوعات بدون جمهوری اسلامی قابل حل نیست.

وی با بیان این‌که دولت‌های منطقه چاره‌ای جز مذاکره با ایران ندارند، اظهار کرد: تلاش‌های زیادی برای حذف جمهوری اسلامی برای تغییر روندها شد که بی‌نتیجه ماند، ۳۹سال است که در برابر حرکت هوشمندانه امام راحل و رهروان امام  دشمنان دسیسه‌های زیادی کرده‌اند که بی‌نتیجه مانده‌است.

وزیر ارتباطات با اشاره به این‌که 2000 جوان خراسان‌جنوبی جان خود را برای انقلاب تقدیم کردند که مدیون خون آن‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: تهاجمات مختلف از جنس فرهنگی، جنگ تحمیلی و ائتلافات منطقه‌ای علیه جمهوری اسلامی انجام دادند که این نشان‌دهنده اقتدار و نفوذ جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به شرایط رشد و توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی، افزود: در زمان حاضر در زمان طاغوت ایران چه حرفی برای گفتن داشت، در حوزه صنایع خودرو، هسته‌ای، فضایی و نانو جمهوری اسلامی به پیشرفت‌هایی رسیده است.

این وزیر دولت دوازدهم با بیان این‌که چالش‌ها و اشکالاتی وجود دارد که مقدمه رشد است، ادامه داد: همواره دشمن تلاش می‌کند قطار رو به رشد ایران را متوقف کند اما موفق نخواهد شد، چون جمهوری اسلامی مستحضر به مردم و ولایت فقیه است.

وی گفت: همه ما مرهون حرکت هوشمندانه قدرتمندانه و عالمانه امام راحل و ندیون جان فشانی شهدای خود هستیم. تکلیفی مهم در این ایام داریم آن هم نگریستن به اقدامات پیش رو است، قدرت جمهوری اسلامی به مردم است و ما باید در حداکثر توان خود برای آنها بکار کنیم. مردمی دیندار و ولایتمدار و شهیدپرور که حق دارند از رفاه بیشتری برخوردار باشند.

آذری جهرمی شاکله اقتصاد استان را کشاورزی دانست و با بیان این‌که محصولاتش در دنیا زبانزد است، گفت: کمبود بارش از مشکلات این استان است، وقتی شاکله اقتصادی  استان وابسته به کشاورزی است و با کمبود بارش مواجه است دولت می‌تواند برای اقتصاد هم‌چنین مشکل آب تدبیر کند.

وی با بیان این‌که در جنوب و شمال ایران آب وجود دارد، افزود: یکی از کارها بهینه کردن مصرف آب است بیش از ۹۰ درصد منابع آبی صرف کشاورزی می‌شود . دولت در این رابطه فکری کرده ۱.۵میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی و همین مقدار از منابع بانکی برای مشاغل روستایی اختصاص پیدا کرده  که بخش اعظم آن برای بخش کشاورزی است.

این وزیر دولت با بیان این‌که بهینه‌سازی مصرف آب را در روستاها مدنظر قرار داده‌ایم، گفت: برنامه دیگر دولت در رابطه با معضل اصلی استان یعنی بیکاری است.

وی با بیان این‌که تورم  تا حدود زیادی کنترل و تک رقمی شده است، ادامه داد: دو برنامه برای اشتغال به‌صورت همزمان وجود دارد، توسعه اشتغالات زودبازده مبتنی بر خدمات که برای ایجاد خوداشتغالی است.

این وزیر در ادامه صحبت‌هایش گفت: حوزه دوم ایجاد رونق در فضای ساخت و ساز ساختمانی است که در دو حوزه کار شده، سقف منابع بانکی برای خرید خانه افزایش پیدا کرده است. دولت برای ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده برنامه‌ریزی کرده که این امر دو معضل را برطرف می‌کند و آن، خانه‌دار شدن جوانان و مقاوم‌سازی خانه‌هاست. امیدواریم با آغاز این طرح رونق به حوزه مسکن برگردد و باعث رونق در صنایع پایین‌دستی شود و برگرداندن سطح اشتغال  را شاهد باشیم.

وی با بیان این‌که یکی از حوزه‌های موثر درایجاد اشتغال حوزه فناوری اطلاعات است، گفت: هرچند اقتصاد صنعتی در دنیا در حال افزایش است، اما فناوری اطلاعات در حوزه خدمات می‌تواند نقش خوبی ایفا کند.

وزیر ارتباطات با بیان این‌که خلاقیت در مغز جوان انقلابی است و برای ایجاد اشتغال فضا می‌خواهد، گفت: این استان دو دانشگاه خوب داشته و جوانان مومن خلاق خوبی دارد که می‌توانند نقشی آفرینند که در دنیا مورد اقبال قرار گیرد.

وی با بیان این‌که فضای مجازی اقتصادی است که مرز نمی‌شناسد، گفت: در دو سال گذشته با فراهم‌آوری زیرساخت‌ها ۱۵۰هزار شغل ایجاد شده است، در خراسان‌جنوبی در یک سال گذشته مرکز توانمندسازی راه‌اندازی کردیم. در پارک علم و فناوری ۱۶شرکت از ۴۰ شرکت در حوزه  ict هستند. وضعیت استان با اقدامات خوب اما قانع‌کننده نیست مردم شایستگی بیشتری دارند.

وزیر ارتباطات یادآور شد: امروز شهرهای استان دسترسی به اینترنت‌های نسل سوم و چهارم دارند، ۷۸۴روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که ۲۸روستا هیچ گونه ارتباطی ندارد،۳۱۰  تحت پوشش ایرانسل هستند، باید برنامه‌ریزی جدی‌تری کنیم تا شهریورماه مشکلات ارتباطی مناطق کمتر برخوردار را برطرف کنیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 96111709671
  • خبرنگار :