به گزارش ایسنا، دکتر محمدحسن طالبیان در خصوص نگرانیهای بهوجود آمده در خصوص احداث زیرگذر در محوطه ثبت جهانی شوش با بیان این که یک قرن است که از وجود جاده ترانزیت اندیمشک ـ اهواز میگذرد، افزود: حدود دو دهه پیش یک پل روگذر در چهارراه شوش احداث شد. این در حالی است که حدود چهار سال است که یک طرح زیرگذر نیز وجود دارد که ما مجوز احداث آن را تاکنون ندادهایم و مخالفت کردهایم.
او با اشاره به این که توضیحی که آنها دادهاند این است که پل روگذر باعث تخریب منظر شهر شوش شده که البته کاملا درست هم است، ادامه داد: موضوع این است که در این زمینه دو راه حل وجود دارد؛ راه حل نخست ایجاد میدان و راه کار دوم احداث جاده کمربندی شهرستان است که حدود چهار سال است در حال رایزنی برای آن هستیم.
معاون سازمان میراث فرهنگی کشور احداث جاده کمربندی را راه حل مؤثرتری دانست و گفت: از آن جا که شوش مقصد گردشگری دنیا است با احداث کمربندی از ورود ماشینهای سنگین و آلوده جلوگیری میشود که این علاوه بر این که به نفع مردم است به نفع ایمنی بازدیدکنندگان و گردشگران نیز است.
او خاطرنشان کرد: سؤال پیش آمده برای آنها این است که میگویند در محلی که پل روگذر احداث شده آثار تاریخی وجود ندارد در حالی که ما بیان کردیم آثار وجود دارند.
طالبیان بیان کرد: عملیات در حال انجام برای برداشتن پل است که با توجه به این که منظر ورودی خراب شده کار خوبی است.
او با بیان این که از وزیر راه و شهرسازی خواستهایم که احداث کمربندی را در اولویت قرار دهد، تاکید کرد: همچنان مجوزی برای احداث زیرگذر از سوی سازمان میراث فرهنگی صادر نشده و کارفرمایان پروژه نیز اذعان داشتهاند که بدون مجوز میراث فرهنگی اقدام به شروع عملیات نخواهند کرد.
انتهای پیام