رضا جعفرزاده در گفتوگو با ایسنا اعلام کرد: متاسفانه با توجه به برف و کولاک سنگینی که در طول ساعات گذشته در کشور وجود داشته تعدادی از پروازها امکان برقراری نداشتند و این موضوع برای مسافران آنها این سوال را به وجود آورده که شاید مبلغی که آنها برای بلیت پرداخت کرده بودند، بازگردانده نشود.
وی ادامه داد: هیچ یک از مسافران این پروازها نیاز به نگرانی ندارند و طبق دستورالعمل حقوق مسافر هزینه بلیت آنها به طور کامل بازگردانده خواهد شد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه هر یک از ایرلاینها شیوه خاص خود برای ارتباط با مسافران را دارند، گفت: فارغ از تمام این روشها سازمان هواپیمایی کشوری به این روند نظارت خواهد کرد و تمام مسافران میتوانند از حقوق خود به طور کامل برخوردار شوند.
جعفرزاده با اشاره به امکان ثبت شکایت از سوی مسافران در سامانه هواپیمایی کشوری اظهار کرد: در صورتی که هر یک از شرکتها در فرآیند بازگرداندن مبالغ مسافران مشکلی داشتند، مردم میتوانند با ثبت شکایت رسمی خود پیگیری این موضوع را به سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ کنند.
وی به مشکلات جدی ایرلاینها در طول روزهای گذشته اشاره کرد و افزود: مسائل جوی یکی از موضوعاتی است که ایرلاینها در آن هیچ نقشی ندارند و با وجود آنکه بسیاری از هواپیماها شرایط پرواز را داشند اوضاع آب و هوایی به آنها اجازه فعالیت نداد. با این وجود طبق دستورالعملهای موجود تمام این مسائل مدیریت میشود و همه مسافران به حق خود به طور کامل دسترسی خواهند داشت. برخی شایعات که در رابطه با عدم بازگرداندن مبالغ بلیت اعلام شده، صحت ندارد و قیعا شرکتهای هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری به طور دقیق این موضوع را پیگیری خواهند کرد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه ایرلاینها باید به طور دقیق شرایط پروازهای خود را به مسافرانشان اطلاع دهند، اظهار کرد: با توجه به اینکه حفظ ایمنی فرودگاهها اصلیترین موضوعی است که مدنظر تمام دستاندرکاران صنعت هوایی است، نمیتوان انتظار داشت که به محض باز شدن فرودگاه امکان از سر گیری تمام پروازها به شکل همزمان وجود داشته باشد.
جعفرزاده افزود: در این شرایط از مسافران میخواهیم که پیش از عزیمت به فرودگاهها شرایط پرواز خود را از ایرلاین خود جویا شوند تا با کمترین معطلی در فرودگاه امکان نهایی شدن پرواز آنها به وجود بیاید.
انتهای پیام