به گزارش ایسنا، به منظور کاهش فاصله میان واقعیت های موجود در جامعه و آموزش و پرورش و هماهنگی و همخوانی بیشتر نظام آموزشی با اقتضائات جدید و تغییرات نسلی و فرهنگی، نشست مقدماتی صاحب نظران علوم تربیتی با وزیر آموزش و پرورش برگزار شد. در این نشست مقدماتی، تنی چند از اساتید علوم تربیتی دانشگاه های تهران، الزهرا، علامه طباطبایی، بهشتی، خوارزمی حضور داشتند و به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پیرامون چارچوب همکاری عملیاتی وزارت آموزش و پرورش با دانشکده های علوم تربیتی و نیز تبادل نظر در خصوص چند مسأله ملیآموزش و پرورش پرداختند.
در این نشست وزیر آموزش با توجه به ایجاد فاصله بین ذینفعان آموزش و پرورش گفت: فاصله آموزش و پرورش با نیازهای ذینفعان اصلی خود یعنی دانش آموزان، معلمان و خانواده ها فاصله بسیاری پیدا کرده است و ما در نظر داریم امکان مشارکت بیشتر فرهنگیان و دانش آموزان و خانواده ها را فراهم آوریم.
وی با اشاره به برنامهها و تلاش هایی که برای انجام اصلاحات و تغییرات در آموزش صورت گرفته است گفت: فرایند تغییر در آموزش و پرورش بسیار پیچیده و چند وجهی است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید محمد بطحایی با توجه به رویکرد وزارتخانه در برگزاری چنین نشستهایی افزود: ما به این نتیجه رسیدیم که برای خروج آموزش و پرورش از بی تفاوتی و ناسازگاری با اقتضای فرهنگی و اجتماعی و روندهایی جدید و شتابنده فناورانه ناگریز به دعوت از صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت هستیم.
انتهای پیام