دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست‌جمهوری خبر داد؛

حمایت از 12 طرح زیست‌فناوری عرضه‌شده در نمایشگاه ربع‌رشیدی

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از حمایت این مجموعه از 12 طرح فناورانه در حوزه زیست‌فناوری که آبان ماه امسال در پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی شرکت کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایسنا،  مصطفی قانعی در حاشیه نشست مشترک با فناوران حوزه زیست فناوری شرکت کننده در نمایشگاه ربع رشیدی، اظهار کرد: منتخبی از فناوران فعال در حوزه زیست فناوری طرح‌های خود را در نشست تخصصی ارائه کردند که اکثر طرح‌ها در سطح قابل قبولی بود. 
  
وی ادامه داد: تا به امروز همکاری نزدیکی با آذربایجان شرقی به صورت نظام‌مند نداشته‌ایم، اما خوشبختانه با پیگیری‌های منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی از سه ماه گذشته این همکاری‌ها شکل گرفته است. 
  
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: آذربایجان شرقی هنوز محصولی از فناوری پیشرفته زیستی ندارد، اما کارهایی آغاز شده است و امیدوایم با حمایت‌های خود شاهد ورود شرکت‌های جدید در این حوزه در بازار محصولات زیست فناوری باشیم. 
  
وی با اشاره به حمایت‌های موردی از فناوران استان توسط این ستاد، گفت: دو حمایت جدی از قبل داشتیم که مربوط به داروهای جدید در گیاه درمانی و تصفیه فاضلاب می‌شدند، اما با این روند امیدواریم این حمایت‌ها به صورت نظام‌مند انجام شوند. 
  
قانعی با اشاره به وظایف ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: وظیفه اصلی ستاد، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی ملی، هماهنگی و هم‌افزایی منابع و امکانات کشور، نظارت بر پیشرفت زیست‌فناوری در کشور و اهداف کلی آن شامل ارتقای دانش و فناوری‌های زیستی به منظور کسب ثروت و رفاه عمومی، ماموریت ستاد، فراهم‌کردن بستر رشد و گسترش هوشمند و جهشی زیست‌فناوری در کشور، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی راهبردی و ارزیابی پیشرفت زیست‌فناوری در کشور، هماهنگی ملی و هم‌افزایی منابع و امکانات کشور برای تولید ثروت بیشینه از زیست‌فناوری، نظارت بر اجرای سند (برنامه) ملی زیست‌فناوری و اطمینان از تحقق اهداف و برنامه‌های آن و ... است.


انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۳ دی ۱۳۹۶ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96102312195
  • خبرنگار :