مدیرکل پست استان اصفهان:

ماندگار شدن 150 هزار کارت هوشمند اصفهان در ایستگاه‌های پست

رجالی با اشاره به برنامه 100 روزه و برنامه های اولویت دار در اداره پست و همچنین ثبت نام و تحویل کارت های هوشمند ملی گفت: 150 هزار کارت هوشمند ملی در ایستگاه های پست وجود دارد که هنوز مردم برای گرفتن آن مراجعه نکرده اند که اگر این امر زمان بر شود تصمیم خاصی خواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سعید رجالی امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران ضمن اشاره به تلاش های دولت یازدهم در بخش پست، اظهار کرد: کارهای زیرساختی در دولت یازدهم به انجام رسید و امروز بحث تصویب فعالیت ها با جدیت و شتاب بیشتری دنبال می شود. استاندار جدید نیز با شعار کار،کار، کار در استان فعالیتش را آغاز کرد و امیدوارم بتوانیم با این شعارهای محوری و با رویکرد و نگاه جدید بتوانیم در زمینه هایی همچون جوان گرایی و استفاده بیشتر از بانوان در عرصه های مدیریتی بتوانیم وظایفمان را به خوبی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه بحث ارتقا کیفیت و رضایتمندی مردم در راس برنامه ها است ادامه داد: توسعه زیرساخت های فناوری در اولویت شبکه های پستی است. در استان اصفهان نیز مصمم هستیم تا چه به لحاظ نرم افزاری چه سخت افزار و شبکه بتوانیم بر اساس فناوری های نوین خدمات بهتری را ارایه دهیم.

رجالی با اشاره به توجه به نیاز بازار و مشتریان گفت: طبق دستور نعمتی، معاون وزیز باید به سمت توسعه بازار و ارایه خدمات مشتری مدار حرکت کنیم. همچنین دور پروژه سیماک و جینف  مورد تاکید است، پروژه جینفت از خدمات دولت الکترونیک است.

مدیرکل پست استان اصفهان ادامه داد: دو اپراتور جدید مجوز خود را دریافت می کنند تا در کنار پست مشغول به کار شوند که سبب رقابت خوب بین پست و دو اپراتور ایجاد خواهد شد. البته ما بستر ساز این دو اپراتور هستیم و باید زمینه را آماده کنیم. همچنین اجرای قانون حقوق شهروندی در اولویت برنامه های شرکت پست است تا بتوانیم رضایتمندی بیشتری در مردم ایجاد کنیم.

وی با اشاره به لزوم توجه به نیروی انسانی در بخش پست ادامه داد: اقداماتی انجام شده تا پرسنل بخش پست با رضایت بیشتری فعالیت های خود را انجام دهند گرچه طی 4 سال گذشته 100 نفر کاهش نیرو در پست داشته ایم، اما از توانمندی بخش خصوصی استفاده کرده ایم زیرا استفاده از توان بخش خصوص دانش بنیان در بحث برنامه های ما است. همچنین استاندارد سازی فرایندهای پستی و ایجاد تحول در بخش توزیع از اولویت های شبکه پستی است.

رجالی با اشاره به عملکرد 9 ماهه شرکت پست گفت: در استان 989 واحد پستی اعم از دولتی و خصوصی در حال فعالیت هستند که 53 درصد این واحد ها، واحدهای پستی روستایی هستند و یکی از سازمان هایی هستیم که بیشترین خدمات را در روستاها ارایه می کنیم و در حال حاضر 654 نیروی انسانی در شبکه پست استان در حال فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: روزانه 37 هزار مرسوله به استان وارد می شود و تعداد 48 هزار مرسوله نیز صادر می شود. تا پایان آذر ماه 10 میلیون مرسوله به استان وارد شده و 13 میلیون مرسوله از استان به سایر استان ها و خارج از کشور ارسال شده است که 6 درصد رشد ترافیک نسبت به سال گذشته داشته ایم.

مدیر کل پست استان اصفهان همچنین در زمینه خرید و فروش مرسولات اینترنتی گفت: تعداد 300 هزار مرسوله داشته ایم که تعداد 62 هزار از استان خارج شده و 15 درصد رشد منفی داشته ایم که در این بخش ضعیف هستیم. باید خرید و فروش اینترنتی را ساماندهی کنیم که نیاز به فعالیت مضاعفی دارد. همچنین در 9 ماهه سال جاری 154 هزار سند مالکیت امور مربوطه انجام گرفته است که این طرح بزرگ برای اولین بار در استان اصفهان انجام شده است. از آذر ماه 92 که این کار آغاز شده است امور 804 هزار و 569 سند مالکیت انجام شده است.

وی در خصوص کارت هوشمند ملی نیز گفت: در زمینه ثبت احوال توزیع شناسنامه ها و همچنین ثبت نام و تحویل کارت هوشمند ملی در حال انجام خدمات هستیم. ثبت نام کارت هوشمند ملی در 9 ماهه سال جاری تعداد 249 هزار و 867 فقره به انجام رسیده است. همچنین 61 ایستگاه در 38 نقطه استان برای کارت ملی هوشمند فعالیت می کنند و تعداد 664 هزار و 569 کارت هوشمند ملی تحویل داده شده است.

رجالی گفت: البته تعداد 150 هزار کارت هوشمند هنوز در ایستگاه ها وجود دارد که مردم برای گرفتن آن مراجعه نکرده اند که اگر این امر زمان بر شود پست تصمیم خاصی خواهد گرفت. با توجه به اینکه کارت های ملی قبلی از سال آینده در اداره ها و بانک ها تحویل نخواهد شد مردم باید به واحدهای پستی مراجعه کنند و کارت ملی هوشمند را بگیرند .

وی افزود: 50 درصد مردم استان هنوز کارت هوشمند دریافت نکرده اند. حدود 25 درصد ظرفیت ایستگاه های ما تکمیل بود که این ماه به 50 درصد رسید. همچنین باجه های سیار نیز برای کسانی که امکان حضور در واحدهای پستی را ندارند وجود دارد و امیدوارم تا پایان سال چند واحد سیار نیز ایجاد کنیم. ما با سازمان هایی همچون مخابرات، امور مالیاتی، دانشگاه اصفهان، تامین اجتماعی و ... خدماتی داشته ایم  و توزیع عوارض شهرداری را نیز شروع کرده ایم.

رجالی با اشاره به دو پروژه اقتصاد مقاومتی به نام های سیماک و جینفت ادامه داد: امسال برنامه پست برای جینفت اصفهان، کاشان و شاهین شهر را داریم و بخش خصوصی در حال مراجعه به درب منازل هستند امیدوارم مردم همکاری لازم با ماموران را داشته باشند تا بخش خصوصی تا زمانی که متعهد شده که تا پایان سال نیز است بتواند این کار به  انجام برساند. همچنین بخش سیماک را در شهرستان اصفهان آغاز کرده ایم و آماده هستیم بحث های آموزشی را برای بهیاران شهرستان داشته باشیم. 

مدیر کل پست استان اصفهان با اشاره به برنامه صد روزه گفت: در ابتدای دولت دوازدهم کارهای شاخصی در سه حوزه دولت الکترونیک هوشمند سازی و توسعه کسب و کار انجام شده است. در بخش هوشمند سازی چند سامانه جدید در شبکه پستی داشته ایم. همچنین سامانه هوشمند صنادیق شخصی و سامانه جامع رسیدگی به غرامات پستی را راه اندازی کرده ایم. 

وی با بیان اینکه پست استان اصفهان در شبکه پستی کشور شاخص است، گفت: بعد از تهران و خراسان رضوی رتبه سوم را به لحاظ کمی و از نظر کیفی رتبه دوم را در بین استانها در خدمات پستی داریم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۰ دی ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 96102010815
  • خبرنگار :