جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور تأکید کرد:

لزوم نهادینه کردن مأموریت‌های پدافند غیرعامل در حوزه‌های مختلف

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به ضرورت تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل به منظور نهادینه کردن مأموریت‌های پدافند غیرعامل در کشور، گفت: سازمان پدافند غیرعامل کشور در چهار حوزه سایبری، زیستی، شیمیایی و پرتویی در حال فعالیت جدی و مستمر است.­

به گزارش ایسنا، سردار«علی‌اصغر زارعی»در جریان سفر خود به یزد در جمع شورای پدافند غیرعامل استان، اخذ گزارش از مجموعه فعالیت و مأموریت‌های انجام شده استان در حوزه پدافند غیرعامل را مهمترین هدف خود برای سفر به استان یزد دانست و اظهار کرد: مشاهدات نشان می‌دهد که استان یزد از این حیث وضعیت بهتری نسبت به سایر استان ‌ های کشور دارد.

وی با اشاره به فعالیت واحدهای صنعتی مختلف در استان یزد، افزود: احساس می‌کنیم در برخی از واحدهای صنعتی استان اشکالاتی وجود دارد که مدیریت استان و سازمان پدافند غیرعامل باید با تدوین برنامه‌های راهبردی و کاربردی هر چه سریعتر نسبت به کاهش آسیب‌پذیری برخی از واحدهای فعال استان اقدام کنند.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور اهتمام مطلوب مدیران ارشد استان از بحث پدافند غیرعامل را از جمله ویژگی‌های یزد در حوزه پدافندهای مختلف عنوان کرد و گفت: سازمان پدافند غیرعامل کشور آمادگی حمایت از استان یزد در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم را دارد.

سردار زارعی افزایش ظرفیت یزد در پاسخگویی به حوادث را از جمله برنامه‌های تعیین شده برای این استان دانست و بیان کرد: سازمان پدافند غیرعامل کشور در چهار حوزه سایبری، زیستی، شیمیایی و پرتویی در حال فعالیت جدی و مستمر است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود تهدیدات جدی حوزه سایبری در کشور، تصریح کرد: در بحث زیستی، سلامت غذا، دارو و دام در دستور کار ویژه سازمان پدافند غیرعامل کشور است.

وی افزود: در بحث شیمیایی به دلیل وجود انبوه صنایع شیمیایی در نقاط مختلف کشور نگرانی‌های مختلفی وجود دارد که رفع و کاهش این نگرانی‌ها در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان تهیه و تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل کشور را  کمک بزرگی به نهادینه کردن بیش از پیش مأموریت‌های پدافند غیرعامل در استان‌های کشور دانست و خاطرنشان کرد: توسعه آموزش مردمی و مدیران از دیگر ویژگی‌های تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در کشور است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۸ دی ۱۳۹۶ / ۱۹:۴۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96101809749
  • خبرنگار :