به گزارش ایسنا، در بخش رمان هیئت داوران کتابهای «این خیابان سرعتگیر ندارد» اثر مریم جهانی و «بیکتابی» اثر محمدرضا شرفی خبوشان را به عنوان برگزیده و مشترکا برنده ۳۰ سکه معرفی کرد.
ابراهیم زاهدی مطلق، محمدرضا بایرامی و علی چنگیزی اعضای هیئت داوران این بخش بودند.
***
در بخش داستان کوتاه هیئت داوران اثر برگزیده معرفی نکرد و با تجلیل از داریوش احمدی (نویسنده «خانه کوچک ما»)، مجموعه داستان کوتاه «اسم شوهر من تهران است» اثر زهره شعبانی را به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی کرد.
محمد حنیف، محمد کشاورز و مصطفی جمشیدی اعضای هیئت داوران این بخش بودند.
***
در بخش نقد ادبی جایزه «جلال آلاحمد» هیئت داوران هیچ کتابی را شایسته دریافت عنوان برگزیده ندانست و «بلاغت از آتن تا مدینه» نوشته داوود عمارتی مقدم و «درآمدی بر تحلیل انتقادی گفتمان روایی» اثر حسین صادقی پیرلوجه» تقدیر شدند.
دکتر سرور مولایی، دکتر امیرعلی نجومیان و دکتر علیرضا نیکویی اعضای هیئت داوری این بخش بودند.
***
بخش مستندنگاری نیز برگزیده نداشت و «سفر دیدار» محمدرضا توکلی و «آنک پاریس» میرجلالالدین کزازی به عنوان آثار شایسته تقدیر معرفی شدند.
مرتضی سنگری، مریم برادران و مصطفی رحیمی اعضای هیئت داوران این بخش بودند.
***
همچنین منتخبین بخش ویژه دهمین دوره جایزه ادبی «جلال آلاحمد»؛ بزرگداشت یک دهه پویایی اقتصاد مقاومتی، با عنوان «یک دهه ادبیات اقتصادی و پیامدهای اجتماعی کار» به شرح ذیل و به ترتیب حروف الفبای آثار معرفی شدند:
برج سکوت، حمیدرضا منایی، پنجرهای به گذشته، متین غفاریان و بهراد مهرجو (خاطرهنگاری رییس اتاق بازرگانی ایران، علاءالدین میرمحمدصادقی)، سایه اژدها، نوشته محمدعلی گودینی سرگذشتنامه کارآفرینان ایرانی، رضا یادگاری، مهشید سناییفرد (دو مجموعه صدجلدی با موضوع سرگذشتنامه کارآفرینان ایرانی)، شازده حمام، محمدحسین پاپلی یزدی (روایت کار و زندگی دکتر پاپلی یزدی)، میرنامیرا، میکائیل عظیمی (مستندنگاری زمانه و کارنامه میرمصطفی عالینسب؛ از بنیانگذاران صنعت نوین در ایران) و نفحات نفت، رضا امیرخانی (تکنگاری درباب فرهنگ نفتی و مدیریت دولتی).
بخش ویژه دهمین دوره جایزه ادبی «جلال آلاحمد»؛ بزرگداشت یک دهه پویایی اقتصاد مقاومتی، از بین آثار داستانی و مستندنگاری با عنوان «یک دهه ادبیات اقتصادی و پیامدهای اجتماعی کار»، با توجه به نامگذاری سال ۱۳۹۶ به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و با تأکید بر پیوند ادبیات داستانی با زندگی فردی و اجتماعی مردم بهویژه مسئله کار و تولید در نظر گرفته شده است.
این خبر در حال بهروزرسانی است.
انتهای پیام