محمدرضا بادامچی در گفتوگو با ایسنا درباره اینکه اعلام موضوع حذف طرح ترافیک جدید و اخذ عوارض روزانه در فضای کنونی کشور تا چه اندازه مدبرانه و ضروری است و آیا زیرساختهای حمل و نقل شهری برای حل مشکل ترافیک کفایت می کند، گفت: به نظر میرسد در چنین شرایطی باید تمامی ابعاد مشکل ترافیک به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد و به سمت تقویت ناوگانهای حمل و نقل عمومی برویم.
وی تصریح کرد: در حال حاضر زیرساختهای فاز ۶ و ۷ مترو آماده است اما تجهیزات الکترونیکی به اعتبارات زیادی نیاز دارد.
نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: اگر به دنبال طرح جدید در محدوده طرح ترافیک هستیم باید اعتبارات لازم را برای تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه مترو و اتوبوسرانی تامین کنیم.
وی با بیان اینکه متاسفانه آلودگی هوا و ترافیک دو معضل بزرگ شهر تهران در کنار هم هستند، گفت: باید مسئولان تلاش کنند تا خودروهایی که آلایندگی زیادی دارند از رده خارج شوند و آنچه که برای طرح ترافیک پیش بینی شده، معقول و سنجیده باشد.
بادامچی درباره اینکه با توجه به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم اخذ عوارض روزانه برای ورود به طرح ترافیک تا چه اندازه آسیب زننده است، اظهار کرد: مسئله اخذ عوارض یکی از موضوعاتی است که حتما باید مورد کارشناسی قرار گرفته و با در نظر گرفتن تمامی ابعاد مسئله اجرایی شود. البته نتیجه نهایی در این باره را شورای عالی ترافیک اعلام می کند و حتما کمیته مشترک شورای شهر تهران و نمایندگان تهران در این باره بررسی ها را انجام داده و نمایندگان مجلس هم نظرات مشورتی خود را بیان می کنند.
وی در باره اینکه پیش بینی کاهش ۲۰ درصدی ترافیک تا چه اندازه به حل ترافیک کمک میکند، گفت: به نظر میرسد مشکلات طی سالیان زیاد تلمبار شده و قوانینی که در این زمینه به تصویب رسیده، اجرایی نشده است.
نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: بیشترین قوانین در حوزه ترافیک و آلودگی هوا مصوب شده اما به نظر میرسد در اجرا با مشکلاتی مواجه است. نمونه اخیر آن هم قانون هوای پاک است که مجلس مصوب کرده و باید به طور کامل اجرایی شود.
انتهای پیام