غلامرضا محمدی در حاشیه هشتمین نمایشگاه خودرو در کرمان در گفتوگو با خبرنگار ایسنا درباره ویژگیهای جدید طرح تشخیص اصالت قطعه گفت: در ویژگیهای جدید افزایش ضریب اطمینان از قطعات اصلی سایپا، خریداران میتوانند به منظور اطمینان از اصل بودن قطعه، شماره درج شده زیر لایه اسکرچ که بر روی لیبل بستهبندی قطعات درج شده است را به شماره 50001813 ارسال نمایند. به محض ارسال این شماره 16 رقمی، سیستم مکانیزه در اسرع وقت نسبت به بررسی و تحلیل اطلاعات ارسالی اقدام نموده و پاسخ تایید یا عدم تایید اصالت قطعه خریداری شده به همراه اطلاعات فنی قطعه در اختیار مشتریان قرار میگیرد. همچنین مشتریان عزیز میتوانند با دانلود اپلیکیشن سایپا بر روی تلفن همراه خود، نسبت به اسکن بارکد QR درج شده در زیر لایه اسکرچ اقدام نموده و از اصالت قطعات خریداری شده اطمینان حاصل نمایند.
وی یادآور شد: شرکت سایپایدک برای اولین بار در صنعت خودرو بر اساس یک زیرساخت منسجم و در جهت کسب رضایت هرچه بیشتر مشتریان خود و افزایش ضریب اطمینان هنگام خرید قطعه، طرح تشخیص اصالت قطعه را در سال 1393 با ایجاد سامانه ارسال پیامکی راهاندازی کرد و در این زمینه پیشتاز بوده است که در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی این قابلیت ارتقا یافته است. همچنین این اقدام مورد الگوبرداری سایر شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو قرار گرفت که اقدامی مثبت تلقی میشود.
محمدی، خدمت استاندارد و قطعه اصلی را دو اصل مهم خدماتی دانست و بیان کرد: متاسفانه اکنون تعمیرکاران و سرویسکارانی وجود دارند که از قطعات غیراستاندارد استفاده میکنند که حتما مصرف کنندگان خودرو باید برای دریافت سرویس به نمایندگیهای مجاز مراجعه و از سرویس استاندارد استفاده کنند.
قائم مقام مدیر عامل سایپا یدک در پاسخ به برخی شبهات پیرامون افزایش قیمت های تعمیرات در نمایندگی های سایپا اظهار کرد: اگر قیمت انجمنهای صنفی را با قیمت سرویسهایی که سایپا یدک مقایسه کنید در مییابید که قیمتهای ما بالا نیست، ضمن آنکه در نمایندگیهای ما سرویس استاندارد و قطعه اصلی دریافت میکنند.
وی خطاب به صاحبان خودرو گفت: متاسفانه جدیدا افراد به مراکز غیر از نمایندگیهای مجاز سایپا مراجعه کرده و اقدام به نصب آپشن هایی بر روی خودرو می کنند لذا این افراد باید بدانند که نصب هرگونه آپشن باعث باطل شدن گارانتی خودرو خواهد شد، اما اکنون امداد خودرو 150 نمایندگی در سراسر کشور راهاندازی کرده است که اقدام به بستن آپشن با حفظ گارانتی کرده است.
محمدی، کارت طلایی را یکی دیگر از خدمات سایپا برشمرد و افزود: شرکت سایپا سرویس گارانتی بدنه به همه خودروها ارایه می دهد و اگر بدنه خودرو دچار خسارت شود، همه خسارت آن را در نمایندگیهای مجاز پرداخت میکند، همچنین با توجه به نوع انتخاب مشتریان سرویسهای دورهای یک، دو و سه در بستههای کارت طلایی خودرو وجود دارد که مشتریان میتوانند از 25 درصد تخفیف خدمات پس از فروش در نمایندگیها بهرهمند شوند که هم اکنون 50 درصد از خودروهای سایپا دارای کارت طلایی هستند.
انتهای پیام