مدیر منابع آب دامغان خبر داد:

جلوگیری از برداشت غیرمجاز 120 هزار مترمکعب آب در شهرستان دامغان

مدیر منابع آب شهرستان دامغان گفت: در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در استان سمنان، طی شش ماه گذشته، 5حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان دامغان پس از اخذ حکم قضایی و توسط مالکین پر و مسلوب المنفعه شد.

علی شاهرودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به وضعیت منابع آبی شهرستان دامغان اظهار کرد: طی این عملیات به‌طورتقریبی از 120 هزار مترمکعب از برداشت غیرمجاز از آب‌های زیرزمینی جلوگیری شد.

وی، اولویت اصلی مدیریت منابع آب شهرستان دامغان را برخورد قاطع با حفر چاه‌های غیرمجاز دانست و تأکید کرد: در جهت حفظ و صیانت از منابع ارزشمند آبی نه تنها چاه‌های غیر مجاز پر و مسلوب المنفعه می‌شوند بلکه با نصب کنتورهای هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های مجاز، برداشت آب از این نوع چاه ها نیز کنترل می‌شود.

مدیرمنابع آب شهرستان دامغان با بیان اینکه حفر چاه‌های غیرمجاز، دشت های شهرستان را با بحران آبی رو به رو می‌کند، افزود: از ٩٤٠ حلقه چاه دامغان، ٦٧٩حلقه چاه کشاورزی، ٧٧حلقه چاه آب شرب شهری و روستایی و 1٨٤ حلقه چاه نیز برای مصارف صنعت و خدمات استفاده می‌شود.

وی از شناسایی 50 حلقه چاه غیرمجاز  ثبت نامی در طرح تعیین تکلیف چاه‌های آب فاقد پروانه در سطح شهرستان دامغان خبر داد و گفت: تا قبل از این، تعداد 26 حلقه چاه با دستور مراجع قضایی پلمپ و 14 حلقه نیز مسلوب المنفعه شده است و منتظر تعیین تکلیف از طریق مراجع قضایی جهت سایر چاههای ثبت نامی هستیم.
انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۲ آذر ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 96092212064
  • خبرنگار :