طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت ۱۴ هزار واحد مسکونی در قدس

ساعات کمی پس از تصمیم رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، وزیر مسکن این رژیم از آغاز طرح ساخت ۱۴ هزار واحد مسکونی در قدس خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از العهد، یواف گالانت، وزیر مسکن رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اسرائیل طرح احداث ۱۴ هزار واحد مسکونی در منطقه "قدس بزرگ" را آغاز کرده که از این تعداد هفت هزار واحد در شهرک‌های شرقی قدس اشغالی و مناطقی از کرانه باختری قرار دارد که رژیم صهیونیستی با اجبار آن را از فلسطینیان چپاول کرده و به اراضی اشغالی ملحق کرده است.

طبق طرح گالانت، اسرائیل ۵۰۰۰ واحد مسکونی در شهرک "عطاروت"، ۲۰۰۰ واحد مسکونی در شهرک " بسغات زیئیف" ، ۵۰۰۰ واحد در محله "کتمون" و ۲۰۰۰ واحد در محله "ریخیس لفان" در غرب قدس احداث خواهد کرد.

وزیر مسکن رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: به دنبال تصمیم "تاریخی" دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل تصمیم گرفتم در تعدادی از محله‌های قدس واحدهای مسکونی را افزایش بدهم و این طرح نیاز به تایید شماری از وزراء جناح راست دارد.

در همین راستا، نفتالی بنت، وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: هیچ بهانه‌ای از این پس وجود ندارد. تنها بهانه‌ای که پیشتر مانع ساخت و ساز در قدس می‌شد، پس از تصمیم ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل اکنون وجود ندارد.

پیشتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی این تصمیم ترامپ را با معاهده بالفور و اشغال قدس در سال ۱۹۶۷ میلادی برابر دانست و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را "یکی از لحظات بزرگ در تاریخ اسرائیل" قلمداد کرد.

در همین راستا، دولت توافق ملی فلسطین در بیانیه‌ای این طرح را محکوم و تاکید کرد که اعلام ساخت ۱۴ هزار واحد مسکونی در قدس ضمن افزایش اشغالگری، فلسطین و منطقه را در معرض خطرات بیشتر قرار می‌دهد.

یوسف محمود، سخنگوی دولت فلسطین نسبت به افزایش اشغالگری اسرائیل علیه ملت و اراضی فلسطینی و در راس آن شهر قدس هشدار داد.

 یوسف محمود افزود: اعلام شهرک‌سازی جدید و سرکوب ملت فلسطین نوعی اشغالگری است.

وی  بر پایبندی رهبر و دولت به فعالیت و همکاری با تمامی طرف‌ها به خاطر برقراری صلح عادلانه و فراگیر که تنها با تشکیل کشور فلسطین مستقل با حاکمیت کامل، پایتخت قرار دادن قدس شرقی و بازگرداندن تمامی حق و حقوق ملت فلسطین طبق قطعنامه‌های بین‌المللی محقق می‌شود، تاکید کرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۸ آذر ۱۳۹۶ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 96091809462
  • خبرنگار : 71588

برچسب‌ها