محمدرضا کدخدازاده در گفتوگو با ایسنا، درباره جزییات این پروژه توضیح داد: حدفاصل شیراز تا عسلویه یک پروژه 350 کیلومتری تعریف شده که تاکنون 160 کیلومتر آن به پایان کار اجرایی خود رسیده و زیربار ترافیک قرار دارد. بخشهای باقی مانده نیز یا در مرحله اجرا به سر میبرند یا گامهای نهایی برای تعیین برنده مناقصه آن و آغاز پروژه برداشته شده است.
وی با اشاره به کلید خوردن یک بخش 13.5 کیلومتری دراین مسیر، اظهار کرد: این محدوده که از منطقه کوار به فیروزآباد ساخته میشود یکی دیگر از دشوارترین بخشهای عمرانی است که برای تکمیل آن به ساخت هفت دستگاه تونل و یک پل بزرگ احتیاج خواهد بود.
معاون ساخت راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: کل سرمایه گذاری این بخش که نزدیک به 140 میلیارد تومان اعتبار میخواهد از سوی دولت و در قالب قوانین بودجه سنواتی تزریق میشود و پیشبینی ما این است که این محور تا 36 ماه آینده به بهره برداری نهایی برسد.
کدخدازاده درباره دیگر بخشهای اجرایی باقیمانده در این پروژه نیز توضیح داد: در حال حاضر از یکسو این پروژه میان شیراز تا فیروزآباد پیگیری میشود که در کنار این قطعه جدید کار در قطعات اول و دوم این طرح نیز پیگیری شده و انتظار داریم در آینده نزدیک به بهرهبرداری برسد. از سوی دیگر محور عسلویه به جم نیز افتتاح میشود و بدین ترتیب بخشهای مهمی از کار نهایی شود و میتوان انتظار داشت تا آخر کار دولت دوازدهم اتصال بزرگراهی به عسلویه از مسیر شیراز نهایی شده و برای مردم قابل استفاده باشد.
وی دربارهی وضعیت منابع مالی تزریق شده به این پروژه نیز اظهار کرد: تاکنون نزدیک به 120 میلیارد تومان منابع مالی به این پروژه وارد شده و انتظار داریم برای تکمیل کار به 150 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز نیاز باشد.
معاون ساخت راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با توجه به اهمیت تسهیل ارتباط میان پارس جنوبی و مناطق اصلی و مرکزی ایران این پروژه به عنوان یکی از اولویتهای جدی وزارت راه و شهرسازی پیگیری میشود و امیدواریم در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز کار در زمان تعریف شده به بهره برداری نهایی برسد.
انتهای پیام