مدیر دفتر فنی و طرح‌های عمرانی دانشگاه خوارزمی:

برخی مسئولان البرز به دانشگاه خوارزمی اهمیتی نمی‌دهند/یک ایستگاه قطار انتظار زیادی است؟

مدیر دفتر فنی و طرح‌های عمرانی دانشگاه خوارزمی در خصوص حواشی ایستگاه قطار دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه دانشگاه در این موضوع به همه تعهدات خود عمل کرده و 10 هکتار زمین نیز در اختیار پروژه قرار داده است، گفت: اما شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با طرح پیشنهادهای انحرافی در شورای فنی استان البرز سعی در عمل نکردن به تعهدات خود را دارد.

‌علی کاتبی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: ایستگاه مترو دانشگاه خوارزمی به دلیل پوشش دادن 15 هزار دانشجو و حدود 150 هزار نفر از مردم کمالشهر و حصارک اهمیت زیادی دارد.

کاتبی افزود: علاوه بر این‌ با راه افتادن ایستگاه خوارزمی‌ بخش‌ زیادی از فشار جمعیت بر روی ایستگاه‌های کرج و گلشهر کاهش پیدا می‌کند.

استادیار گروه آموزشی مهندسی عمران دانشگاه خوارزمی خاطرنشان کرد: بر همین اساس دانشگاه خوارزمی پیشنهاد احداث این ایستگاه را در مسیر قطار هشتگرد ارائه و 10 هکتار زمین نیز در اختیار پروژه قرار داده شد.

‌وقتی وزیر موافق اما شرکت عمران شهر جدید هشتگرد مخالفت می‌کند!

کاتبی از موافقت وزیر راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید کشور با این طرح گفت و اعلام کرد: با وجود دستور آقای آخوندی برای احداث این ایستگاه، اما مسئولان شرکت عمران شهر جدید هشتگرد عنوان کردند که ایجاد ایستگاه در ضلع جنوبی دانشگاه خوارزمی از لحاظ فنی امکان‌پذیر نیست.

مدیر دفتر فنی و طرح‌های عمرانی دانشگاه خوارزمی ادامه داد: این نظر در حالی است که دانشگاه خوارزمی خود از بخش فنی با بهترین اساتید و هیئت علمی برخوردار است که این موضوع تایید می‌کنند.

کاتبی با بیان اینکه شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با وجود دستور وزیر به مخالفت خود ادامه داد، گفت: پس از آن قرار شد مشاوری که مورد قبول دو طرف باشد در خصوص این موضوع اعلام نظر کند، هزینه این مشاور که 60 میلیون تومان شد نیز توسط دانشگاه خوارزمی پرداخت شد.

وی نظر مشاور در خصوص ساخت ایستگاه خوارزمی را مثبت اعلام و خاطرنشان کرد: مشاور بهترین نقطه‌ای که می‌شد این ایستگاه را احداث کرد، مشخص نمود که پس از آن دانشگاه خوارزمی آماده همکاری کامل برای اجرایی شدن آن بود.

کاتبی ادامه داد: این ایستگاه برون‌زمینی است و هزینه کمی دارد و تمام دسترسی‌ها برای مردم کمالشهر و حصارک نیز در آن دیده شده است؛ اما شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با آن مخالفت می‌کند.

‌بهشت سکینه به جای دانشگاه خوارزمی!

وی افزود: در هر حال پس از نظر مشاور، شرکت عمران موافقت با این طرح را منوط به نظر شورای ترافیک استان دانست، ما با تمام اعضای شورای ترافیک گفت‌وگو کردیم و مخالفتی با آن نشد؛ پس از آن بحث شورای فنی مطرح شد ولی متاسفانه در جلسه روز گذشته شورای فنی، شرکت عمران نظر داد که به جای دانشگاه خوارزمی می‌توان این ایستگاه را در بهشت سکینه احداث کرد و قرار شد سه هفته برای بررسی آن زمان گذاشته شود.

مدیر دفتر فنی دانشگاه خوارزمی ادامه داد: قطعا این روند با دستور وزیر راه و شهرسازی در تضاد است، اینکه مطرح شود به جای دانشگاه خوارزمی ایستگاه در بهشت سکینه احداث شود یک پیشنهاد انحرافی است و چندان اخلاقی به نظر نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه دانشگاه خوارزمی در این خصوص تاکنون به تمام تعهدات خود عمل کرده است گفت: اما در مقابل زمین‌های دانشگاه خوارزمی را می‌گیرند و هیچ کاری برای دانشگاه انجام نمی‌دهند.

برخی مسئولان استان به دانشگاه خوارزمی اهمیتی نمی‌دهند

این عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی افزود: این نشان می‌دهد که برخی مسئولین به وجود دانشگاه خوارزمی در استان البرز اصلا اهمیتی نمی‌دهند و فکر می‌کنند دانشگاه اضافه است و حتی به عنوان تهدید به آن نگاه می‌کنند؛ حتی برخی از مسئولان در جلسات عنوان می‌کنند که دانشجو در حال کم شدن و دانشگاه‌ها در حال جمع شدن است، این حرف در قبال دانشگاهی دولتی چون خوارزمی که مسئولیت پژوهشی و ارائه راهکار را برای حل مشکلات و ورود به عرصه دانشگاه‌های نسل چهارم دارد، به هیچ وجه درست نیست.

وی در پایان اعلام کرد: در هر حال دانشگاه خوارزمی برای این ایستگاه تاکنون 10 هکتار از زمین‌های خود را داده و به تمام تعهدات خود عمل کرده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳۰ آبان ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 96083017201
  • خبرنگار :