اعتراض رییس هیات و داور بین‌المللی کبدی و واکنش رییس فدراسیون

یکی از روسای هیات‌های کبدی و داور بین‌المللی این رشته نسبت به دعوت نشدن به مسابقات قهرمانی آسیا در گرگان معترض شدند.

به گزارش ایسنا، مسابقه‌های کبدی قهرمانی آسیا اول آذرماه به میزبانی گرگان برگزار می‌شود. رییس هیات کبدی استان آذربایجان شرقی و همچنین یک داور بین‌المللی این رشته مدعی هستند که به دلایلی غیر منطقی به مسابقات دعوت نشده اند و نسبت به این موضوع اعتراض داشتند. آن‌ها دلیل این دعوت نشدن را بی‌ارتباط با انتخابات این فدراسیون نمی‌دانند.

 مهلت ریاست محمدرضا مقصودلو رییس فدراسیون کبدی در 25 دی ماه سال جاری به پایان می‌رسد و طبق ثبت نام‌های انجام شده مجمع انتخاباتی این فدراسیون به زودی برگزار خواهد شد.

مجید بهرامی، رییس هیات کبدی آذربایجان شرقی و سرمربی سابق تیم ملی سرکل کبدی در اعتراض به دعوت نشدنش برای رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار کرد: برای رقابت‌های قهرمانی آسیا که به میزبانی گرگان برگزار می‌شود روسای همه استان‌ها  از سوی رییس فدراسیون دعوت شدند به جز من! این موضوع را جویا شدم گویا رییس فدراسیون به معاون اداره کل ورزش و جوانان استان نامه زده‌ که مرا برکنار کنند و علت آن را 18 ماه محرومیت من از سمت مربی‌گری اعلام کرده‌ است. معاون اداره کل استان هم گفته است سمت سرمربی‌گری از رییس هیات جداست و نمی‌توان این کار را انجام داد.

بهرامی در ادامه درباره دلیل محرومیت خود از سرمربی‌گری سرکل کبدی گفت: علت آن فقط این است که من با سیاست‌های سنتی مقصودلو مخالف هستم. او می‌خواهد همه را از عرصه این ورزش دور کند و از پسر و دخترش برای مربی‌گری تیم‌های ملی استفاده کند.

احمدعلی شهرام پورینه داور بین‌المللی کبدی نیز به دعوت نشدنش برای قضاوت در مسابقات قهرمانی آسیا در گرگان واکنش نشان داد و گفت: من از سال 80 در کبدی به عنوان ورزشکار و بعد از آن هم به عنوان داور فعال هستم. به عنوان تنها ایرانی در کلاس بین‌المللی داوری درجه 3 در هند شرکت کردم. من قضاوت رقابت‌های مهمی همچون بازی‌های اینچئون، فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا و قهرمانی جوانان آسیا را به عهده داشتم اما در رویداد رقابت‌های قهرمانی آسیا در گرگان مقصودلو مرا دعوت نکرده است.

داور بین‌المللی ادامه داد: شاید مقصودلو برای فرار از این موضوع مقصر را کمیته داوران بخواند اما رییس کمیته داوران همیشه در حساس‌ترین دیدارها از من دعوت کرده است و اعتماد کاملی به قضاوت بنده دارد. مشکل خود مقصودلو است و هر طور که بخواهد تصمیم می‌گیرد.

اما محمدرضا مقصودلو رییس فدراسیون کبدی که از طرح این موضوعات عصبانی شده بود، در گفت و گو با ایسنا به این موضوعات واکنش نشان داد و در خصوص رییس هیات استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: آقای بهرامی به دلیل اخلال در مسابقات لیگ با رای کمیته انضباطی برای 18 ماه محروم هستند. رییس هیات هم نیستند، ابلاغ رییس هیاتی او هم لغو شده است. 

او همچنین در مورد دعوت نشدن احمدعلی شهرام پورینه داور بین المللی کبدی نیز گفت: او پیش از این در مسابقات قهرمانی آسیا که در خارج از کشور هم بود سوت زده است و در این دوره از مسابقات کمیته داوری تعدادی داور دیگر را دعوت کرده است! همه داوران نمی‌توانند به این مسابقات دعوت شوند. این موضوع را کمیته داوران تشخیص داده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۹ آبان ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 96082916526
  • خبرنگار : 71552