یک مسئول عنوان کرد:

البرز آخرین استان در زیرساخت‌های آموزشی/ نگرانیم!

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز به میانگین 39 مترمربعی سرانه آموزش در جهان اشاره و اعلام کرد: این میانگین در ایران 5.16 مترمربع است، در البرز نیز این سرانه فقط 3.38 مترمربع است و 1.88 مترمربع از میانگین کشوری کمتر است.

به گزارش ایسنا، فرامرز مهدوی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که صبح شنبه ۲۷ آبان در استانداری البرز برگزار شد، گفت: برای سال آینده علاوه بر اعتبار استانی، اعتباراتی ملی نیز برای توسعه و بهبود زیرساخت‌های آموزشی البرز پیش‌بینی شده است که این می‌تواند نویدبخش باشد.


مهدوی افزود: البرز از نظر زیرساخت‌های آموزشی آخرین استان کشور است و این موضوع برای استان نگران‌کننده است.

وی به میانگین 39 مترمربعی سرانه آموزش در جهان اشاره و اعلام کرد: این میانگین در ایران 5.16 مترمربع است، در البرز نیز این سرانه فقط 3.38 مترمربع است و 1.88 مترمربع از میانگین کشوری کمتر است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز خاطرنشان کرد: این کمبود در حالی است که سالانه 10 هزار دانش آموز به جمعیت دانش‌آموزی استان البرز اضافه می‌شود.

مهدوی در پایان گفت: با چنین رشدی سالانه باید 400 کلاس درس به کلاس‌های موجود اضافه شود، این اقدام به 80 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما قادر به تامین فقط 50 درصد آن هستیم.

  


انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۷ آبان ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 96082715689
  • خبرنگار :