به گزارش ایسنا، این آزادراه که در سمت غرب پایتخت قرار گرفته، در حالی به مراحل پایانی عملیات اجرایی خود نزدیک میشود که شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل پیش از این نیز کار ساخت کنارگذر جنوبی تهران را کلید زده بود و در این راستا به نظر میرسد تهران در طول سالهای آینده از نظر بار ترافیکی در جادههای پرتردد شرایط بهتری خواهد داشت.
در کنار بهبود زیرساختهای جادهای، افزایش توان قطارهای حومهای نیز یکی دیگر از اولویتهای دولت است که افتتاح شرکت قطارهای حومهای در چارچوب برنامه ششم توسعه میتواند تعداد قابل توجهی از مسافران شهرهای اطراف تهران را با قطار منتقل کند.
آزادراه همت- کرج که در نزدیکی نقطه ورود قطعه نخست آزادراه تهران- شمال قرار دارد، در سه قطعه مختلف وارد فاز اجرایی شده که در حال حاضر قطعه نخست آن زیر بار ترافیکی قرار دارد.
خیرالله خادمی - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل - در این رابطه به ایسنا گفت: قطعه اول این پروژه که پنج کیلومتر طول دارد، در حال حاضر به بهر هبرداری نهایی رسیده و قطعه دوم نیز پیشرفتی ۹۲ درصدی دارد. کار در قطعه سوم که طول آن حدود پنج کیلومتر است ادامه دارد و این قطعه نیز پیشرفتی ۵۸ درصدی دارد که امیدواریم در نهایت در کوتاهترین زمان ممکن به بهرهبرداری برسد.
به گفته وی این آزادراه که از منطقه ۲۲ تهران آغاز میشود، با عبور از گرمدره و کلاک در کرج به محدوده حصار در جاده چالوس متصل خواهد شد و به این ترتیب بخش قابل توجهی از بار ترافیکی شهر کرج را کاهش میدهد.
شرکت ساخت اعلام کرده در حال حاضر پیشرفت این پروژه به مرز ۷۷ درصد رسیده و در صورتی که اشکال خاصی در فرآیند اجرایی آن به وجود نیاید، میتوان انتظار داشت در کوتاهترین زمان ممکن از این آزادراه مهم پایتخت بهرهبرداری شود.
انتهای پیام