نماینده دشت آزادگان:

انتقال آب خوزستان برای کشاورزی و صنعت دیگر استان‌ها جایز نیست

نماینده مردم دشت آزادگان گفت:تامین حق آبه‌های مختلف جهت زندگی و آرامش، نخستین و مهمترین مطالبه مردم خوزستان است و اکنون مهمترین سوال مردم کشاورز استان این است که با آرامش خاطر به کشاورزی بپردازند یا نه.

به گزارش ایسنا، قاسم ساعدی امروز، 15 آبان ماه در مراسم افتتاحیه طرح آبرسانی به مرز چذابه اظهار کرد: اگر نیاز به انتقال آب شرب برای مردم نواحی دیگر وجود دارد، با تامین معاش مردم کشاورز دشت آزادگان این کار صورت بگیرد چون ٨٥ درصد مردم این شهرستان کشاورز هستند.

وی افزود: خوشبینی و نگاه منصفانه به مسایل در وزارت نیرو در کارنامه شما (اردکانیان) ثبت شده و به همین دلیل مدیریت شما در تامین آب، حق آبه تالاب‌ها و احیای آن‌ها را انتظار داریم.

ساعدی با اشاره به مشکلات کشاورزان تصریح کرد: مردم هندیجان برای خشک شدن رودخانه جراحی و از بین رفتن کشاورزی گریستند.

وی عنوان کرد: شش روستا در کنار طرح آبرسانی غدیر قرار دارند ولی آبرسانی آن‌ها با تانکر صورت می‌گیرد.

ساعدی تصریح کرد: ما اعتقاد داریم اگر لیوانی آب وجود دارد، بین همه مردم کشور به عنوان اعضای خانواده ایران اسلامی به یکسان تقسیم شود ولی انتقال آب به منظور پیشبرد طرح‌های کشاورزی و صنعت در دیگر نقاط کشور جایز نیست.

نماینده دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون چشم ٥ میلیون خوزستانی به نحوه مدیریت شما است. بنابراین انتظار داریم با مدیریت تخصصی و منصفانه خود با مقوله انتقال آب برخورد کنید.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۵ آبان ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 96081509170
  • خبرنگار :