وزیر نفت پس از بازدید چاه 147 رگ سفید:

رعایت استانداردهای ایمنی و حفظ جان کارکنان اولویت نخست کار است

وزیر نفت در نشست ستاد راهبری مهار فوران چاه 147 رگ سفید گفت: رعایت استانداردهای ایمنی و حفظ جان کارکنان به عنوان اولویت نخست کار باید مورد اهتمام مهارگران قرار گیرد.

  به گزارش ایسنا و به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، بیژن زنگنه روز پنجشنبه (11 آبان ماه) پس از بازدید موقعیت عملیاتی چاه 147 رگ سفید در جمع مدیران ارشد شرکت ملی نفت ایران، شرکت های ملی مناطق نفتخیز، ملی حفاری و جمعی از متخصصان فنی عملیاتی ضمن ابراز تاثر از جان باختن دو نفر از کارکنان عملیاتی شرکت ملی حفاری ایران در حادثه فوران این چاه افزود: مهمترین اصل در کنترل مهار چاه همدلی، هم افزایی و انسجام میان نیروهای عمل کننده با هماهنگی کامل با فرمانده عملیات مهار است .

زنگنه اظهار کرد: انتظار می رود با استفاده از قابلیت های موجود ضمن تلاش مضاعف برای شتاب بخشیدن به عملیات مهار چاه، مقررات و ضوابط ایمنی و سلامت کارکنان در اولویت اول کار مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه عملیات مهار فوران چاه ها کاری مهم و تخصصی است، گفت: این کار از حساسیت خاصی برخوردار و برنامه ریزی آن باید با دقت بالا و ضریب ایمنی مطمئن صورت پذیرد و اجرا شود.

به گزارش ایسنا، در پنجمین روز حادثه فوران و آتش سوزی چاه شماره 147 رگ سفید، پاکسازی محوطه پیرامون چاه با شتاب بیشتر ادامه دارد.

 سعید قربانی دبیر ستاد راهبری مهار فوران چاه 147 رگ سفید در این باره گفت: با تکمیل جاده دسترسی به محوطه چاه از روز گذشته کار خارج ساختن تجهیزات و متعلقات دکل95 از محوطه آغاز شد.

وی افزود: در این ارتباط تیم های تخصصی ترابری، عملیات و HSE و فوریت های پزشکی با پشتیبانی سایر واحدهای شرکت موفق شدند در 24 ساعت گذشته هشت محموله از تجهیزات سنگین را از مجاورت کانون آتش خارج و به محل پیش بینی شده در خارج از محوطه چاه انتقال دهند.

دبیر ستاد راهبری مهار فوران چاه 147 رگ سفید اظهار کرد: این اقدام با کاربست خودروهای فوق سنگین (جین پل و تندم) و در حالی که نیروهای عمل کننده با پوشش لباس های ضد حریق بوده و محوطه زیر پوشش خودروهای آتش نشانی قرار داشت با رعایت کامل مقررات ایمنی و زیست محیطی انجام شد.

 قربانی با اشاره به اینکه مراحل احداث و آبگیری استخر 200 هزار بشکه ای برای ذخیره آب موردنیاز و پمپاژ آب جهت خنک کردن محیط و ایجاد چتر حفاظتی برای کاهش دما و فراهم نمودن فرصت برای نزدیک شدن حداکثری نیروهای عملیاتی به کانون آتش، گفت: با تخلیه کامل اطراف و دهانه چاه عملیات مهار و کنترل چاه بر اساس محاسبات فنی و تخصصی کلید خواهد خورد.

به گزارش ایسنا، چاه نفتی147 رگ سفید روز یکشنبه (7 آبان ماه ) در حین عملیات حفاری بوسیله دکل 95 فتح دچار فوران گاز و حریق شد.        


انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۱ آبان ۱۳۹۶ / ۱۹:۵۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 96081106876
  • خبرنگار :