برگزاری نخستین کنگره ملی آیت‌الله ملک‌حسینی(ره) در کهگیلویه و بویراحمد

نخستین کنگره ملی آیت‌الله ملک‌حسینی(ره) صبح امروز با حضور مسئولان مختلف کشوری، استانی، محلی، اقشار مختلف مردم، روحانیون و ائمه جمعه، استانداران سابق استان کهگیلویه و بویراحمد و مهمان‌هایی از استان‌های بوشهر، فارس، خوزستان و چهارمحال بختیاری برگزار شد .

به گزارش ایسنا، محمود رضا رحیمی، دبیر کنگره ملی آیت الله ملک حسینی(ره) پنجشنبه، چهارم آبان ماه در کنگره ملی آیت الله ملک حسینی گفت: ۱۵ مقاله موفق به دریافت تایید دبیرخانه کنگره ملی آیت الله ملک حسینی شدند. دانشگاه یاسوج در حوزه فرهنگی، سیاست گذاری های خاصی دارد و در همین راستا برنامه های مختلفی برگزار شده است.

رحیمی بیان کرد: با همکاری دستگاه های مختلف و انتخاب کمیته های مختلف، این مهم کلید خورد و با راه اندازی سایت کنگره فراخوان ها دریافت شد.

رئیس دانشگاه یاسوج از دریافت ۲۵ مقاله در این راستا خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۵ مقاله مورد تایید قرار گرفت.

رحیمی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه آثار و عکس های آیت الله ملک حسینی و همچنین برنامه های مختلف فرهنگی در این راستا عملیاتی شد. پنج کمیته  در این راستا فعال شدند و اقدامات لازم را انجام دادند.

وی اضافه کرد: آیت الله ملک حسینی از مفاخر بزرگ و ارزشمند استان و کشور بودند و ما وظیفه خود دانستیم که در این برنامه سهیم باشیم.

به گزارش ایسنا، در این کنگره ملی که در دانشگاه یاسوج برگزار شد، سید ضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم، آیت الله احمد بهشتی نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان، آیت‌الله سیدعلی میلانی رئیس بنیاد فرهنگی امامت، آیت‌الله محمدی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه نیز حضور داشتند.

در ابتدای این کنگره پیام آیت الله صافی گلپایگانی نیز قرائت شد. همچنین در حاشیه این کنگره نمایشگاه عکس و دست‌نوشته‌های آیت‌الله ملک‌حسینی(ره) برپا شد.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمددر اولین کنگره ملی بزرگداشت مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی، نماینده فقید ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تکریم عالم ترغیب جامعه به سمت دانش و اندیشه است و تکریم عالم تنها تکریم یک انسان عالم نیست.

وی بیان کرد: ایجاد نشاط و هیجان در ساحت علم و اندیشه است و ده ها برکت دیگر که بر چنین همایش هایی مترتب می شود. خاصه اگر این عالم، عارفی فقیه، ادیب و متکلم باشد نشان از فرازمندی دارد که جامعه باید با او آشنا شود.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر این عالم شاگرد مردی بزرگ و سترگ همچون امام راحل باشد تکریم او تکریم معلم و استاد او یعنی امام (ره) است.

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: مرحوم آیت الله ملک حسینی(ره) این عالم در راه ولایت فقیه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کرد و عالمی است که آموزش حریت به جامعه می‌داد و آن‌گاه که حق با مردم است دفاع از حق آن‌ها می‌کرد.

وی اضافه کرد: این کنگره، تکریم جهاد و مبارزه است که باید از همه کسانی که برای برگزاری این کنگره تلاش کردند، تشکر کنم. از استاندار سابق و استاندار فعلی استان نیز تشکر می کنم.
انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۴ آبان ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 96080402323
  • خبرنگار :