رییس سازمان پزشکی قانونی کشور:

همایش‌ طب و قضا در راستای ارائه راه‌کارهای برون رفت از مشکلات برگزار می‌شود

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در سنوات گذشته، همایش‌ های طب و قضا نتایج و دستاوردهای مطلوبی داشته که موجب شده امسال نیز ششمین همایش طب و قضا در راستای ارائه راه‌کارهای برون رفت از برخی مشکلات موجود و تفاوت در برداشت‌ها برگزار شود.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر احمد شجاعی صبح امروز در مراسم افتتاحیه ششمین همایش سراسری طب و قضا که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به این‌که مبنای فعالیت‌های دستگاه‌ قضا بحث‌های علمی است، اظهار کرد: پزشکی قانونی یک مجموعه تخصصی و علمی است و پرداختن به موضوعات علمی از جمله ضروریات این دستگاه است.

وی با بیان اینکه برداشت‌های افراد از موضوعات علمی مختلف متفاوت است، عنوان کرد: نشست‌ها و محفل‌های علمی در راستای هم‌نظر کردن گروه‌های مختلف برگزار می‌شود و یکی از روش‌ها، یک سو کردن نظریات گروه‌های مختلف در برگزاری بحث‌های علمی است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی با تاکید بر اینکه همایش‌های طب و قضا باید با جاذبه بیشتری برگزار شود، مطرح کرد: در سنوات گذشته همایش‌ طب و قضا نتایج و دستاوردهای مطلوبی داشته که موجب شده است، امسال نیز ششمین همایش طب و قضا در راستای ارائه راه‌کارهای برون رفت از مشکلات موجود برگزار شود.

محورهای همایش طب و قضا باید کاربردی باشد

در ادامه مراسم افتتاحیه این همایش دبیرعلمی همایش طب و قضا با اشاره به لزوم کاربردی بودن محورهای همایش طب و قضا، گفت: واکاوی ابعاد پزشکی فقهی و حقوقی رشد و کمال عقل، تفسیر و تبیین پزشکی فقهی و حقوقی موضوع و چالش‌های تشخیص حرج در سقط درمانی از جمله محورهای همایش طب و قضا است.

دکتر جابر قره‌داغی با اشاره به لزوم کاربردی بودن محورهای همایش طب و قضا، اظهار کرد: واکاوی ابعاد پزشکی فقهی و حقوقی رشد و کمال عقل، تفسیر و تبیین پزشکی فقهی و حقوقی موضوع و چالش های تشخیص حرج در سقط درمانی از جمله محورهای همایش طب و قضا است.

وی با بیان این‌که در انتهای مراسم سه سخنران و سه پوستر برتر انتخاب و تقدیر می‌شود، عنوان کرد: در طول مدت زمان اعلام محورهای همایش تا روز مراسم، 200 مقاله به دبیرخانه همایش ارائه شد که از این تعداد 43 مقاله مورد پذیرش هیئت داوران قرار نگرفت و 30 مورد نیز برای سخنرانی در همایش انتخاب و بقیه مقالات به صورت پوستر در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲ آبان ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 96080200924
  • خبرنگار :