دادگاه خانقین بعد از ۱۴ سال ارتباط با کردستان به شورای قضایی فدرال پیوست

شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد که دستگاه قضایی خانقین پس از ۱۴ سال وابستگی به اقلیم کردستان، مجدداً با کادر اداری‌اش فعالیت خود را زیر نظر دولت فدرال از سرگرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، عبدالستار بیرقدار، سخنگوی شورای عالی قضایی عراق در بیانیه‌ای تصریح کرد، دستگاه قضایی خانقین که در گذشته با شورای عالی قضایی در بغداد ارتباط داشت در سال ۲۰۰۳ تحت لوای کردستان درآمد، اما مجدداً همکاری خود را با شورای عالی قضایی بغداد از سر گرفت.

وی افزود: دادگاه خانقین ۱۴ سال قبل به کردستان پیوست و در حال حاضر به وضعیت خود قبل از سال ۲۰۰۳ به عنوان یکی از دادگاه‌های تجدیدنظر دیالی که وابسته به دولت فدرال هستند، بازگشته است.

بیرقدار خاطرنشان کرد: فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی هفته گذشته سفری به دادگاه فدرال تجدیدنظر دیالی داشت و با قضات در آنجا درخصوص مکانیزم بازگرداندن وضعیت فعالیت دستگاه قضایی خانقین به قبل از سال ۲۰۰۳ گفت‌وگو کرد تا تمامی کادرهای اداری آن وابسته به دادگاه تجدیدنظر دیالی شوند.

 در جریان عملیات کنترل نیروهای عراقی بر کرکوک، در ۱۸ اکتبر جاری از کنترل بر شهرستان خانقین و شهرستان جلولاء در استان دیالی خبر داده شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۳۰ مهر ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96073017096
  • خبرنگار : 71457