علیرضا سجادی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: یکی از مهمترین پروژههاییکه در طول سالهای گذشته درکرج کلید خورده قطار شهری است.
وی ادامه داد: با تکمیل و افتتاح خطوط مختلف قطارشهری درکرج شاهد کاهش قابل توجهی ترافیک، آلودگی هوا و مصرف بنزین در این شهرستان خواهیم بود.
سجادی با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی خط دو قطار شهری کرج خاطرنشان کرد: این خط تا کنون 38 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با توجه به مشکلات موجود رضایتبخش است.
این مسئول توضیح داد: با توجه به وسعت پروژه، برآورد میشود تکمیل خط دو قطار شهری بین چهار تا پنج هزار میلیارد تومان هزینه داشته باشد.
سجادی با اشاره به محدودیت اعتبارات مالی تخصیص یافته به این پروژه تصریح کرد: بدون شک با منابع مالی در نظرگرفته شده برای این پروژه، نباید امیدی به بهرهبرداری قطار شهریکرج داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت سابیر تأکید کرد: استفاده از فاینانس خارجی معتبر، مطمئنترین راه برای اجرای پروژه خط دو قطار شهری است که اکنون نیز اقدامات لازم برای بهرهگیری از دو خط اعتبار از چین و مالزی برای تحقق منابع مالی فاینانس توسط شرکت سابیر صورتگرفته است.
وی افزود: البته در کنار این باید به پشتوانه منابع دولتی و بانکها نیز برای تامین بخشی از هزینههای این پروژه میتوان امیدوار بود.
انتهای پیام